Spring & PT-dejt

Älskar dessa söndagar alltså, då vi är tillsammans alla fyra och inte har nåt särskilt på agendan! Ja det kan ju vars lördagar oxå lika gärna såklart, men idag var det söndag anyhow.

Började dagen med en halva banan som låg bortglömd i kylen och rattade sedan bilen mot Actic för en träff med PT. Vet inte om jag skrutit om det, men fick alltså 6 timmar med PT av mannen i födelsedagspresent (önskade mig dammsugare eller gjutjärnspannan alltså - snacka om att jag fick högvinst!!). Vi snackade igenom mig och min kropp och mina mål och bokade in en massa tider i kalendern. Mina mål:

Bli funktionellt stark. Mycket fokus på core, rygg, bröst & de partierna.
• Få en riktigt jäkla snygg hållning. Igen. Så som jag hade back in the days. Inte gå förbi en spegel och fundera på om jag är gravid igen typ haha (ja, även om smaljeansen sitter snyggt så ramlar magen gärna fram i vardagen).
Bli löpstark. Nä jag vill ju gärna kunna göra milen sub 50 min till hösten så lite springspecifikt är inte dumt.
Bli lite snygg oxå. Om det går haha! Typ rumpan upp lite och sånt ;-)...

Ja nåt sånt var det väl. Första träningen blir inte förrän om ett par veckor - mer om detta då!

Hem igen för frulle med la familia, i vanlig ordning dubbel dos havregrynsgröt med ett mått proteinpulver i - yummie in my tummy! Sen var det dags för Snorpan att sova och när hon sussade gott i vagnen knöt jag på mig springskorna och tjoff!! iväg! Trummade på till odlarskogen och tog stora varvet - ljuuuuuuvligt med lite skogsfeeling!! - sen hem igen. 7,5 km, nytt distanslängsta. Snittade strax under 6 km/min, det är långsamt förstås men tog det lugnt i backarna. Det kändes allt som allt himla skönt och lätt mest!! Sprang lite snabbare de där 2,5 km hem från skogen, runt 5,20-30 då! Härligt med svett!!!



SÅ glad att kroppen är på G tillbaka, och tillbaka för att stanna den här gången! Får dock komma ihåg att festina lente! Helammar och ska så göra några månader till antar jag. Men kontakten med kroppen känns helt okej med tanke på dess nyliga historia! Hurray!
Etiketter: Min come back no II,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: