Spring på G!

Ja faktiskt har jag premiärsprungit, 5K förra helgen. Det gick helt klart över förväntan, tog ingen tid men känslan var liksom helt okej. Har inte kutat sen i juli förra året! Man kan säga att jag fick blodad tand haha. Klickade hem en bugaboo runner på momangen, den har kommit men jag har inte testat den ännu.

Skulle ha träffat en PT i morgon men hon blev dessvärre sjuk, så får bokas om. Fick PT-timmar av baby i födelsedagspresent, så himla bäst present ju!! Byter nog ut morgondagens avbokade dejt mot en springtur istället iallafall...

Annars får jag nog säga att det går ganska dåligt med träningen, helt enkelt för att det än så länge är lite jobbigare att vara tvåbarnsmorsa än vad jag hade tänkt mig (hade hybris as usual!) och för att jag får sova så enormt dåligt! Power walks och mammamage (är fortfarande inte klar haha, har några ggr kvar på sista nivån) händer då och då. Lite ordning har det blivit på bebisen oxå, kan skönja vissa mönster som kanske mynnar ut i nåt rutinliknande så småningom. 

Vägen mot superkoppen blir som väntat ingen Autobahn direkt. Snarare lång och krokig - men jag kommer fram! Ingen brådis. Kilona rinner av mig utan att jag behöver tänka iallafall, med helamning (hade önskat hobbyamning men bebisen ville annorlunda, bara att foga sig och det är ju både bekvämt och himla mysigt!) och en treåring som kör med mig. 

Träningen är på gång, men jag måste lägga energin primärt på att njuta av mina älskade småbarn just nu. Var sak har sin tid!

Trevlig helg!

//hon som byter dagens power walk mot power nap
Etiketter: Allmänt,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: