Energi in

Ja energi direkt in i systemet kändes det verkligen som, då jag stack iväg på en halvtimme egentid direkt då Kalle kom från jobbet. Första gången jag gjorde det post partum faktiskt ju, annars har jag kutat på morgon eller förmiddag bara, då Snorpan helst inte velat vara ifrån mig dygnets resterande timmar. Nu har dock nåt stort hänt - de magiska tre månaderna har passerat och vi har oss en ny bebis!

Anyways, det har varit m y c k e t de senaste dagarna med besök och sånt, sena kvällar, kiddos all over the place, massa utflykter (och way fel mat...men orka bry sig så mkt på semestern liksom!!), igen vila. Det var SÅ ljuvligt att ta sig dessa fem km idag!! Att så lite kan göra så mycket liksom! För att effektivisera ytterligare körde jag lite lätta intervaller de sista 2 km, 200 m snabbt varvat med 200 m jogg. Ljuvligt också att smyga in lite fart på detta sätt, det behöver jag. Väcka kroppen lite! Det här får vara min nya grej ett tag - kortare pass! Mer kvalitet!! Älskar ju SÅ att mysjogga långt och länge...men var sak har sin tid och det har jag helt enkelt inte tid med nu.

Sprang första gången i mina nya DS btw (de hann aldrig komma innan utomlands) - supersköna. Så värt. Och jag har klickat hem nåt annat träningsgrejs oxå idag...men aja det får vi ta en annan gång.

Tjolahopp!


  
Skrivet av: Lisa

Jag tänker på samma sätt, kort och effektivt är det som gäller nu med två små där hemma!

Svar: Ja och jag tror tom att det kan ge mig mer än de tidigare längre passen, då det känns betydligt mindre mentalt jobbigt med fart och "kvalitet" liksom. Och mindre slitage på stackars kroppen - hurra!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: