MåndagsPepp

Idag är jag trött efter en något tidig morgon där jag inte riktigt lyckdes söva om den lille så som jag brukar kunna. Jag ska dock inte klaga - vi sover oftast mycket mycket bra! Vi har hela tiden haft väldigt lugna nätter och jag går i pricip aldrig ur sängen (mer än för att lyfta över Räkan från sin säng till vår på tidiga morgonkvisten då vi börjar bli riktigt myssugna) förrän framåt kl 9. Om nätterna räcker min egenproducerade mat - oerhört skönt! Hos oss har kvällarna varit stökiga med mycket vankande med missnöjd Räka på axeln, men sedan ett par dagar har vi slutat ge pulverersättning och ger bara på tetra varpå den lille äter med god aptit och sedan faktiskt bjuder på mer leenden än gråt även kvällstid! Oh well, han är en liten finsmakare helt enkelt. Det blir ju några resor dyrare att köpa tetror men jösses så värt! 
 
Tänk. För några månader sedan visste jag inte att den absolut bästa och mest tillfredsställande känslan i världen (typ) är en mätt, torr, ren bebbe som sussar mer händerna uppåt i öronhöjd (i friskluften utomhus dagtid)!! Det är verkligen dagens främsta mål nowadays och jag offrar enkelt alla gofrullar med morgontidningen. Hade faktiskt svårt att föreställa mig det innan han kom, att jag skulle avstå gofrulle och ändå må toppen.
 
Nåväl. Om jag ska skriva nåt här ska det väl ha nåt att göra med träning också och jag tänker följande angående styrkeupplägget nedan, för att ytterligare säkra att det verkligen blir gjort:
  • Ett pass på måndagar! Alltid träning på måndagar!! är ett motto jag alltid haft - man ska liksom starta veckan bra så underlättar det att man håller i resten av veckan också (ja jag har liksom en "veckosyn" på tiden). Förresten brukar jag se till att äta extra rent, bra och "nyttigt" särskilt på måndagar också av samma anledning. Det brukar kunna vara ganska så enkelt också, det slinker gärna i lite annat på helgerna ju vilket motiverar ;-).
  • Det tråkigaste passet på måndagen! Ja, då är det gjort och man känner sig även lite psykiskt stärkt. Att pass no 1 är tråkigast behöver jag väl knappast klargöra? Utfall liksom... Dock är det ju passet som genererar mest träningsvärk också vilket får mig att tagga till resten av veckan!
  • Ett pass under helgen! Då har man ändå fredag, lördag och söndag på sig. Nemas problemas.
  • Ett pass de andra dagarna! Well - såklart... Och då kan ju till och med jag räkna ut att man har tre dagar på sig att få till det också.
Kanske tycker någon att det verkar smålöjligt att behöva ha en sån här plan för att få till så korta enkla pass - men hey! När det gäller mig och dylig styrketräning är enkelhet och planering alfa et omega. 
 
Nu ska jag dock börja med mental träning...alltså åka till Ikea. Både att hålla shoppingen där på en adekvat värmeljus+servetter+någon ram-nivå samt att inte bli irriterad på småbarnsfamiljer är ju himla bra träning för skallen. Som moraliskt stöd har jag syrran med mig. Hon är dock inte så mycket att hänga i julgranen när det gäller lagom shopping, men skrikande ungar pallar hon mycket bättre än mig!
Etiketter: Allmänt, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Malin

Håller helt o fullt med dig ang måndagsträning o kost, hatar att börja veckan "dåligt"! :) Man sätter liksom ribban för resten av veckan, samma som med träning på fredag em & lördagfm :) Härligt du har med en liten räka :)

Svar: Jamen eller hur! Nu är ribban lagd! Det blir morotsstavar till lördagssnacks ;-)
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: