VardagsmotionsOnsdag

 
Ingen träning idag, men väl en halvmils vagnprommis för att söva liten Räka. Givetvis finns inget dåligt väder för vagnprommisar heller, på med regnskydd och gummistövlar och iväg bara! Okej, kanske är jag lite väl hurtfrisk nu, får välan äta upp det framåt midvintern kanske. Har ju faktiskt inte luftpumpade däck (men kan nog tänka mig att bli en sån där vagnbytar-galning ja, shopoholic light som jag ju faktiskt är...men just nu är jag himla nöjd med vår Brio Go!).
 
Anyways - dessa prommisar är typ livsviktiga för mig nu. Det blir inte mycket vardagsmotion annars, en är mycket hemma (eller hemma hos andra (mammor)) och myser liksom. Inte så att man behöver jaga den lille chefen särskilt mycket än så länge. När jag jobbade förut blev det en herrans massa mer vardagsmotion vill jag lova  (jobbar alltså på stadens akutmotagning där jag lovar att vi gör så gott vi kan!!) - och därutöver mycket mer springträning än det av förklarliga skäl blir nu. Ju. Än så länge...
 
Att få en daglig vagnprommis gör iallafall underverk! Skallen rensas och kroppen blir lite varm och mjuk, lungorna får ventilera sig och hjärnan piggnar till. Nu ska vi ägna oss en stund åt barnsrumsinredning jag och lillen innan det vankas middag hos grannarna i afton. Lill-Lördag minnsann!! I morgon får vi långväga besök (min BFF & company!!) så det blir väl kanske sparsam uppdatering här några dagar framöver. Jag lovar att försöka få till mina planerde träningspass iallafall, trots hotande dekadent leverne! Mitt första viktväktarmöte ska också läggas till handlingarna (går av stapeln på torsdagar i min stad!) och jag lär nog behöva en dylik motivationsboost för att inte fastna i godis- & chipsträsket även denna helg. Någon tyckte att jag väl kunde vänta tills efter de varit på besök med vv-kick off, men jag ser inte riktigt poängen med det om man tänker liksom hela varvet. Som att alltid börja den första januari...inte särskilt hållbart, eller??
 
Etiketter: Allmänt,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: