TvåmånadersDagens göranden

Tvåmånadersdagen började enligt mig en liten aning för tidigt. Räkan håller visst på och ser över sina "rutiner" igen (euhm...de ändras i princip varje dag) och nu börjar det bli dags för mig att lägga mig tidigare om kvällarna minnsann, för det verkar som att det är dags att behöva bli morgonpigg igen. Nåja, vi hade iallafall en förmiddagsdate med vänner inbokad och den härliga prommanaden över höstvackra åkrar i strålande förmiddagssol, då alla ongarna sussade sött samtidigt, var lika uppfriskande som uppiggande. Likaså lunchdaten som såklart avslutades med en latte. Det bästaste med att få barn "sent" (aja, allt är relativt, men eftersom vi fick vänta ett lite längre tag på vår unge så lång tid så känns det som sent för mig) är att alla vänner redan har barn. Hur mycket tips, inspiration och ärvda kläder som helst kan man få!
 
 
Nåt som är himla bra med Räkans nya rutin (jaja - dagens upplägg) är iallafall den sena, långa eftermiddagsnapen och jag däckade skönt jämte honom på sängen. När papin kom hem från jobbet var middagen förberedd (fläskpannaka med världens godaste äppelmos!), Räkan fortfarande sött sussandes och jag ombytt, pigg och till tänderna taggad för veckans första skogssväng med jogginslag...
 
 
...och tusan så fantastiskt ljuvligt det är att få akvitera sig varm i den svala höstkvällen! Ensam i skogen, glad i sinnet och pigg i benen! Det går framåt med flåset minnsann. När jag var (hög)gravid tog det mig runt 1 timme & 40 minuter att knalla en mil, med barnvagn tar det nästan 1 timme & 30 minuter, den väldigt kuperade milen i Vilsta tog alltså 1 timme & 20 minuter förra helgen och den här milen, som är lite kuperad men långt ifrån som Vilstamilen, tog idag 1 timme & (drygt) 10 minuter. Jag joggade i uppförsbackarna och längs vissa plana partier också och det kändes så bra, så bra! Det är nästan så jag skulle vilja ha som mål att göra milen på en timme på tremånadersdagen...men det vore kanske ett dumt mål.
 
En tid för efterkontroll ska jag iallafall boka i morgon!!
Etiketter: Allmänt, Cardion,

  
Skrivet av: Debbsan

Snart, snart, snart kan vi ju springa igen!!! Ska ju själv påbörja min långsamma träning mot maran! Blir ju perfekt!

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: