Tisdag DeLuxe med joggpremiär

Min kille reagerade inte nämnvärt på att jag klädde på mig hela springoutfiten och avslutade med att spänna på mig transportlöpningsryggan för att ge mig ut på den första sammanhängande joggen på...ja, skitlänge här på kvällskvisten. För mig kändes det lite småpirrigt, men för honom är det nog som om jag aldrig slutat springa tror jag. "Du ser iallafall himla fit ut" sa han när jag fick lätta på ryggsäckens spännen över buk och (framför allt) bringa ordentligt innan jag gav mig iväg ut i skymningen...
 
Ljuvligt alltså (som sagt några gånger...) att få jogga sig behagligt varm i den sköna höstkylan!! Mörkret föll, höstlöven prasslade i viden och de människor jag mötte på min tur hade ansiktena halvt dolda i varma, fluffiga halsdukar. Underbara årstid! Jag hade så mycket mys i magen, inte bara över det faktum att jag faktiskt var ute och joggade på riktigt, utan över hela den här braiga tisdagen (frukostdate med massa positiv energi och smarrigt surdegsbröd, lunchdate i grannkommunen med några andra lattemorsor och ett spontant kaffe- & amningsstopp hos svärisarna på vägen hem). 5 kilometer blev det vilket känns som en helt lagom start för mig. Kommer inte göra mig någon brådska att förlänga detta utan lyssnar snällt på kroppen. Tänker att jag nog kör samma runda några gånger till och njuter av att det kommer kännas lite lättare och bättre för varje gång. För det kommer det göra!
 
Anledningen till att jag hade ryggan på mig var att jag hade ett paket med sköna produkter att hämta och att, efter att ha ätit upp den framdukade middagen, få ta en lång het dusch med grym rengöring, exfoliering och insmörjning känns som ett lyxigt avslut på en lyxig tisdag. Nu får det bli god natt och jag hoppas att vi får sussa lika sött som natten som gick...håll gärna en tumme eller två!
 
(och här kan ni ponera en glad blondin görandes något slags segertecken
visandes samtliga tänder i ett mycket stolt leende i ett svettigt grisskärt ansikte.
Halleluja rock n´ roll!)
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

U rock babe! Remember that! Hughs&kisses

Svar: Å du med! Pöss!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Karin O

Åh kan tänka mig att det måste kännas HELT underbart! Längtar efter lite skön träning nu...

Svar: Snart är det din tur!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
Skrivet av: Snorkkis

Lovely lovely!

Svar: Indeed!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Anki

Härligt. Du är verkligen grym! :)

,   Bloggadress: http://metrobloggen.se/vagenmottjejklassikern
Skrivet av: Åsa

Härligt! För mig känns detta fortfarande avlägset med en bebis vid tutten hela kvällarna.

Svar: Åh - men det kommer!! Min är också himla tuttig på kvällarna så man får planera in svängen mellan nån amning. Vi ger ju även flaska vilket ger lite mer tid, men kvällstid är det tuttarna som duger bäst och det vill jag gärna ge honom då såklart. Det kommer finnas massor med mer egentid så småningom ju! Eller kanske inte massor, men lite mer...
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: