Lufsjogg i ny tappning

Måndag, gråväder och en tung trötthet i kroppen. Det blev en liten prommis runt stan nu när Räkan sov sitt eftermiddagsnap och jag ska självklart givetvis fixa ett litet styrketräningspass här innan duschen. Annars mest chill. Soppa till lunch, tända ljus, tyst och skönt. Jag hoppas den lille chefen är kvällstrött i afton för det kommer mamin garanterat att vara...
 
Igår så var det ju söndag och därmed tid för veckans terränglufsjogg. Dock började anledningen till dagens (och gårdagens...) tunga trötthet natten mellan lördag & söndag med att Räkan blev förkyld! Av olika snörvlande anledningar ledde det till att en mindre sovmorgon var nödvändig och att jag inte ville åka så långt (skitkort, men ändå långt i sitt sammanhang...det gör ont i hjärtat att vara onödigt långt borta från snorig bäbis) som till skogen utan lufsjoggade en runda med start utanför ytterdörren istället. Inte så många skogsbackar och ingen sån där genuin höstskogsdoft med andra ord - men väl så härlig start på dagen ändå! Ett femtal plusgrader som steg till runt tian under turen, endast ett fåtal personer i farten och dimman låg tät över stan. Gud vad jag älskar att starta dagen med att svettas då! Jag lade upp det hela genom att powerwalka 200 - 300 meter i början av varje kilometer och joggade sedan resten av tiden. 10 kilometer blev det totalt och oh ja - jag skulle kunna prestera en hel mil joggandes i dagens läge...men festina lente var det jue. Det jobbigaste var inte flåset på nåt sätt (alltså, svängen tog 1 timme & 4 minuter så så himla snabbt gick det ju inte även om det är det fortaste jag gjort en mil på bra länge nu...) utan att jag blev så överdrivet svettig, ja nästan överhettad, trots den svala temperaturen och det faktum att jag bara hade ett tunt lager nertill och två tunna lager upptill. Antar att det är mina pluskilon som gör det. Och de segingarna är en annan historia...
 
Faktiskt börjar det kännas så bra att jogga nu att jag nog ska ta och se över mitt träningsupplägg i dagarna. Det är dags att öka lite lite! Men riktig löpträning (vad nu det är?) börjar jag inte med förrän jag fått godkänt på efterkontrollen vilken jag hoppas göra om ett par veckor.
 
En annan grej som hände igår var att min telefon pajade, ja den bara totaldog sådär oförhappandes utan att jag tappade den i golvet eller glömde den i spöregn (vilket annars är mina vanligaste anledningar till telefondöd ja). Så nu har jag en skum lånetelefon (igen!) som inte underlättar mitt bloggande direkt...så om det uppdateras sparsamt och bildlöst så vet ni nu varför.
 
Här kan ni nu föreställa er en bild av en gångväg med kullersten
jämte en spegelblank å med massa dimma uppepå. Och en massa härliga
höstlöv i olika varma färger givetvis. En bild man blir sprinsugen av!
 
Trevlig måndag på er!!
Etiketter: Cardion,

  
Skrivet av: Snorkkis

Sitter och tänker mig höstnaturen där :) . Stackars Räka, det sitter ju i så länge för de små dessutom. Men de är ju starkare än man tror.

Och härligt att ändå få till en milrunda - och det att du gick så pass mycket totalt skvallrar minsann om att du har tempo när du springer!

Svar: Ja han är hur pigg som helst nu man man undrar ju hur mkt snor en sån yttepyttesnok kan härbärgera!
Ja superhärligt! Det är helt klart på gång, så skönt. Både kroppen och huvudet vill! Har inte vågat kolla på nåt tempo ännu, men kan jag göra milen på en timme nu är jag superdupernöjd!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Och imorgon är det supertisdag! Tjohoo!!

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: