Frukost; 7 ProPoints

Åh vi har haft tidernas helg här, därav obefintlig datortid! Brorsan med tjej har varit här och vi har haft SÅ mysigt med goda middagar, utflykter, chill i soffan, en och annan småkylig promenad och massa snack och catching upp. Det har varit så härligt och Räkan har verkligen njutit big tajm av all attention. Nu är det måndag igen och det är dags för nystart nummer tjugoelva för min del och huset är nystädat, sängen renbäddad och jag är taggad för ett lite mer hälsosamt leverne än vad alla de senaste helgerna har bjudit på...dock börjar det bli dags att göra en hållbar start tycker jag ;-). 
 
Alltså, min karaktär är inte vad den en gång varit och sötsuget är stort (har väl lite med trötthet att göra också antar jag?) och jag äter säkert lite klent veckans första dagar för att sedan gå helt jäkla bananas över veckoslutet. Det är inte hälsosamt nånstans. Beträffande vikten...nej, den går inte neråt utan snarare tvärt om faktiskt. Så nu har jag signat upp mig hos vikväktarna. Tänker inte göra någon stor sak av det här, men såklart måste ni få veta! Och ni får SÅ gärna fråga om ni vill veta mer.
 
Jag känner mig iallafall himla nöjd och tagga att få till ett hälsosamt leverne veckans alla dagar framöver! Och jag har ju varit med i viktväktarna förut (det var i samand med det som jag började springa så smått...) och vet att det passar mig. Man får äta allt - men lagom!
 
Dagens frukost: havregrynsgröt med massa (semifrysta) lingon, knäckemacka med mycket skinka och gurka! Å kaffe med mjölk.
 

  
Skrivet av: Karin O

Låter perfekt. Hoppas veckan börjar fint också:)
Kram

Svar: Tack & det samma! Spännande för dig nu!! Stor kram
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
Skrivet av: Snorkkis

Skönt med en sådan helg. Angående kosten... för mig är det livsfarligt att vara hemma hela dagarna och ha nära till kylen. Besöker den ofta ofta och mina tänder kommer nog inte att tacka mig. Huuu. Men energi behövs ju, borde bara bli bättre på att koncentrera målen och inte småäta.

Svar: Ja det är väl både det där med att vara lite trött och inte ha några rutiner och inte alltid hinna med att laga ordentlig mat. Nog behövs det energi - men tydligen inte så mycket som jag petar i mig, haha (helammar ju inte heller...). Mest av allt vill jag äta sunt så jag mår bra hela tiden, kilona är inte hela världen rent utseendemässigt. Men det vore liksom rätt så praktiskt att få på sig kläderna till vintern, hehe.
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: