Effektiva 45

Igår hade jag världens opportunity att träna...men jag tokvilade. Inte ens en vagnprommis blev det. Lillsis tillika världens bästa moster kom hit med och bjöd på lunch (i form av himmelskt goda hemmagjorda köttfärsbiffar, potatis, sås, kokta morotsslantar och lingonsylt) och erbjöd sig såklart roa Räkan medan jag gjorde vad jag ville, vilket alltså nio gånger av tio antagligen skulle varit att träna nåt. Men, jag var helt osugen. Kände mig både lite småtrött och myssugen och extremt berättigad total vilodag då jag ju faktiskt sprang en aning dagen innan. Så jag mest bara satt här och pratade och njöt lugnet.
 
Idag var sitsen en annan! Tidig klippa topparna- samt lunchdate på agendan (ja, jag håller på med en höstrenovering av mitt yttre till så billig pening som möjligt, kanske återkommer jag med nåt braigt bli-snygg-spar-tips!), ingen mat förbredd och killen har träningsdag (ja, vi delar upp veckans dagar på förhand för maxad effektivitet...och rättvisa, ja) vilket alltså innebär hockeyträning vilket i sin tur alltså är ganska så tidskrävande både innan (= byta om till hundraelva olika skydd i slow motion och prata skit i omklädningsrummet) och efteråt (= ta av sig samtliga skydd, duscha i slow motion och antagligen prata en hel den skit i omklädningsrummet) (och ja, jag måste gå på parentesanvändningsavvänjningskurs men jag får liksom inte fram allt jag vill ha sagt utan massa parenterser...vet ni nån parentesrehab?). Men jag var ju SÅ träningssugen!
 
Och jo - jag fick till ett himla bra pass trots allt! Medan papin mellanlandade hemmavid brände jag av 5 kilometer jogg och därpå ett hemmapass styrka på vardagsgolvet innehållandes
 
  • plankan 1 minut x 3
  • sidoplanka 1 minut på var sida x 3
  • doppa foten (ryggläge, 90 grader höft & knä, långsamt sänka ner en fot i taget mot golvet) 20 x 3
  • höftlyft 20 x 3
30 minuter jogg + 15 minuter styrka = 45 minuter effektiv träning! Räkan tränade glatt i sitt gym under tiden. Så jäkla skönt och jag är SÅ tillfredsställd. En STOR hög wokad strimlad vitkål (gott & billigt nu - löp och köp!) med en ännu större hög mustig köttfärssås uppepå (jodå - jag hann smälla ihop en sån på eftermiddagen också...) och en nästan lika stor hög riven parmesan avslutade det hela och nu sitter jag har med en sussande bäbis på bringan och mest bara ler.
 
Och förutom fräscha toppar i håret har jag även 10 kilometer i benen då jag även gick samma sträcka jag sedan joggade då jag sövde Räkan vid eftermiddagsnapet. 
 
Mycket härligt gjort idag, bra gnuggat! Men nåt har jag inte fått till...hm. Gissa vad?
 
Gammal bild av trasiga telefon-anledningar...men jag såg typ ut så här med kortare hår..och lite tajtare satt kläderna kanske ;-). Minst lika glad iallafall!!
 
Rätt svar: Duschat...
Etiketter: Allmänt, Cardion,

  
Skrivet av: Snorkkis

De där snygg-tipsen vill jag gärna ha! Behöver behöver behöver!

Svar: Det allra bästa tipset är att njuta av fötterna nu innan de blir löpförstörda igen...gäller antagligen även dina fossingar ;-)KRAM!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Vad du än tycker så ser du alltid fräsch och snygg ut som tusan! Pöss

Svar: Gulliga du! Ses snart, pössar!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: