Tolv sköna i ryggen!!

Ja idag fick jag äntligen till det där 12 kilometersmålet och det kändes dessutom himla enkelt! Hade lagt upp en liten strategi innan om att hålla 6 min/km-tempo, ta två kilometer i taget ifall det skulle kännas tungt och tillåta mig själv ett litet stretch- och benuppmjuksningsstopp efter sju om det kändes minsta behövligt. Solsken, blåhimmel, svag bris, en spännande ljudbok för öronen och lätta ben...nej, ingen gång kändes det ens minsta jobbigt faktiskt och jag hade antagligen enkelt kunnat fixa månadsskiftsmålet på 15 km idag. Gick ut i det där planerade 6-tempot och höll det halvvägs och kunde sedan öka lite grann. De sista två sprang jag i 5.20-tempo. Tror det får bli så här jag smyger in lite "fart" inledningsvis. Så JÄKLA skön feeling idag! Men skynda långsamt var det ja...är som sagt var livrädd att  dra på mig nåt ontont i knän eller annorstädes. 
 
Helgen har varit toppen med mycket familjetid och skönt häng med vänner. Igår kom vi inte i säng förrän vid kl 3 men oj så värt efter en massa skratt och skönt snack! Även om jag kanske behöver lite mer sömn än jag får för tillfället så är det ju så himla energigivande med de där jätteroliga kvällarna (och nätterna...) också!! Återstår nu fikadate, hockeymatch (papin ska spela för första gången på läääänge (bara för kul liksom) och Räkan är jättehockeyintresserad - vi måste bara få tag i några sånna där hörselskyddskåpor...) och sen skönt mys framför teven med sedvanlig tacomiddag, Solsidan och Bron. Jag älskar söndagar lika mycket som fredagar och  måndagar! Och nya säsongen av Bron...det blir ju bara bättre och bättre!!
 
Summerar förresten hela 40 km spring i benen denna vecka! Även om samtliga pass varit himla lugna och känts skitbraiga så kommer jag ta det en smula lugnare veckan som kommer för att låta leder, ligament och senor stärka upp sig. Återkommer med planen! Tänker även lägga om styrkan en smula, mest för kul...
 
Härliga härliga dag (och den pudliga frisyren är en rest av en desperat mamis försök att feja lite volym med vågjärnet. Funkar hyfsat! Jag tappade ju drygt halva frippen där i mitten av graviditeten...har inte börjat tappa nåt nu post partum så som alla andra verkar göra och hoppas att jag liksom gjort mitt där. Annars blir det nog tusan skalligt är jag rädd. Seriöst alltså)!!
Etiketter: Allmänt, Min come back,

  
Skrivet av: Karin

Wow vad grym du är! Och älsar det tänket, man liksom "lurar hjärnan", brukar jag också köra med på längre distanser, även om det var läänge sedan nu. Kanske något man kan trixa med under förlossningen förresten:)

Svar: Tror jag absolut att man kan! Jag använde mig massor av "att räkna" när jag låg där. Åh ska bli så spännande att höra sen hur du upplevde det! Det kommer gå hur bra som helst. Snart så!!!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se
Skrivet av: Debbsan

Härligt!! Du är ju bäst ju! Avis på dina 40 km. Min träning är åt skogen just nu! Bara att bita ihop o komma igen! Så mysigt att träffas idag! Puss&kram

,
Skrivet av: Johanna

Åh, så springsugen och inspirerad jag blir av dina inlägg! Jag bara måste komma igång med rehabträningen så att jag kan springa till våren igen!!

Svar: Ja! Börja rehaba nu!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettlivirorelse.wordpress.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: