Hälsingeluft och adventspepp

Härliga helg!! Så mysigt att komma i adventsstämning av den runt minus femgradiga temperaturen, vinterluften och solen som gnistrar i frosten. Ingen snö där uppe dock, inte inåt landet iallafall. Längs kusten låg ett tunt, tunt täcke som är hotat till livet av vilken kortvarig plusgradsattack som helst. Räkan slog till med att riva av sitt första gapskratt ever på vägen upp, vilket jag måste säga är nåt av det allra härligaste, roligaste, vackraste och häftigaste jag varit med om!! Han har även vänt sig från mage till rygg ett par gånger för första gången. Magi i hälsingeluften?? Som om det inte vore stort nog så har han sovit bättre än vanligt också. Jag har dock vaknat enligt vår gamla rutin, haha.
 
Jag har så mycket mys i magen av allt skönt häng med älsklingarna där uppe!! Så mycket energi i kroppen av skratt och kärlek, god mat, skön vila...och några springpass såklart! På lördagen fick jag till och med skönt sällskap av min älskling - kan inte komma ihåg när vi sprang tillsammans senast?! Snacka om kvalitetstid!
 
Övriga behållningar av helgen är till exemepel väldigt ömma benhinnor varför jag springvilar idag också (spring två dagar på raken = springvila två dagar tydligen) och...
 
...en ljuvigt tjusig burk med Sveriges (antagligen) överlägset smarrigaste peppisar! Spröda, smakrika, fina!! Kommer nog baka några själv också (och de är typ antagligen världens godaste - "skurna pepparkarkor" som man gräddar precis innan man serverar dem (alltså degen ligger som en rulle i kylen annars bara och inväntar fikagäster hela december - så jäkla fiffigt!) så de kommer fram helt ljumma, småsega. Dödsgoda!) men de här från Arbrå Ångbageri blir dem jag lägger en lagom tjock skiva mild ädelost uppepå till adventsmyset. MUMS!
 
Åh - snart börjar årets bästa och mysigaste tid tycker jag! Advent och jul...underbart!!

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: