UtomhusSpringeri!!

Finn ett fel på bilden förresten...
 
Ja alltså fattar ni?! Kioskvältande stoppapressarna-rubrik jue! Vad hände med preggokroppen liksom, den som inte varit sugen på att jogga förutom under kontrollerade omständigheter i form av löpband inomhus på... ja säkert två månader, minst? Helt plötsligt, efter circus 3 km PW till finskogen, så började jag bara liksom springa. Eller ja, okej, lufsjogga snarare kanske, men ändock! Själva gångarten bara skifades av sig själv helt utan att hjärnan var involverad, i nedförsbacken som inleder skogsslingan. Det pratas ju om det där med att skjuta fram höften när man löper för ett liksom mer ekonomiskt steg, och kanske är det helt enkelt så att en utskjutande preggomagge kombinerad med nedförsbacke kompade så jäklaskitbra med tyngdlagen att det bara blev sprin...nåja, lufsjogg av det hela. Hela jag var lyckligt chockskadad över hur enkelt det faktiskt kändes.
 
How ever, jag sprang (alltså - nu kallar jag det spinga, sprang, sprungit how ever - låter ju way mycket ballare!) nästan hela den kuperade skogsslingan inklusive de flesta motlut, bara i de tre allra brantaste pariterna som faktiskt är ganska så korta, så gick jag. Sen sprang jag hem också nästan hela vägen. Säkert 6 av dagens totalt 10 solskensspäckade underbara, världsvackraste, superskönaste kilometrar s p r a n g jag. Hur ballt som helst och jag gottar mig i det så som om vore det den sista utomhuspringningen jag gjorde. Vilket det också kanske var, på ett ganska så långt tag iallafall.
 
Förutom de nattliga vadkramperna är vecka 30-kroppen helt jäkla makalöst to die for-grym.
Etiketter: Cardion,

  
Skrivet av: Debbsan

Men det sa du ju inget om ikväll ju! Du är ju så grym!!! Ser massor framemot fred, vem vet, du kanske får lust att springa lite då med?!? Tack för en grymt rolig kväll! Kram

Svar: Äääääh. Man försöker ju inte verka skrytsam you knowe. Och vi hade ju viktigare saker att diskutera...hur man förklarar bort ett blockljus som hamnat i colon decendens...typ. Love love!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Josefin

Du är så grym!

SV : Haha, rätt åt dig ;)

Jag tycker denna granola var god men kakao är lite för mycket efterrätt för mig för att fungera alltid. Renee har däremot en med russin och hasselnötter i, kanske även något mer..., som är riktigt jäkla god. Den säljs i enkilospåse och är inte alls svindyr. Brukar ligga på kring femtiolappen kilot vilket är grymt värt!

Ja göra egen är tipptopp, tror jag ska svänga ihop en snart igen. Har min "banola" som favorit. mmm... banangranola och fil. YUM!

Svar: Men det är ju den jag har - den mer russin och nötter på storpåse! Jaha är den billig, jag tänkte att den var dyr men jag kanske inte ens kollade priset utan bara tog för givet pga märket... BANOLA!! Jag MÅSTE ha receptet!!! Är ju bananaddict (också...) you knowe!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se
Skrivet av: Josefin

Banola är goooott!

Ok, recept. hmm... Mixa en banan till mos, blanda med lite olja av något slag, förslagsvis en naturell eller typ lite smält kokosolja för kokos + banan = yum! Blanda ihop gryn som du gillar + hackade nötter. Jag gillar havregryn, havrekärnor (ger fin crunch!), dinkelgryn, hackade cashewnötter, hackade mandlar, kokosflakes och kanske lite valnötter.

Vill du ha det ännu crunchigare så är det gott med en klutt honung i. Man får dock passa sig så det inte blir för sött, bananen ger ju en hel massa sötma i sig.

Blanda ihop hela härligheten till en koncistens som går att "nypa ihop" lite. Ut på en plåt och in i ugnen på ca 150 grader. Rör om lite då och då, säg var 5-10 minut. Det tar oftast mellan 20-30 minuter tills granolan är klar. Eller ja, banolan!

Smakar sjukt bra tillsammans med syrlig fil. mmmmmm....

Svar: Helt sjukt genialiskt recept! Känner nästan att nästäppan talar för en sjukskrivning så jag får vara hemma och göra granola istället, hehe. TACK snälla!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: