LördagsDepp & SöndagsPepp (&NordicHiking...)

 
Helgen har mest gått i lugnets tecken för min del. Fredagen rundade vi av med take away och goda vänner och igår gjorde jag i princip ingenting. Oerhört ovanligt och inte nödvändigtivis jätteskönt/roligt tycker ju jag då, men kroppen tillika huvudet var trött och sinnet liksom lite sådär "gråtigt" som det kan vara (särskilt in preggotajms...) så det var väl liksom nödvändigt.
 
Förjäkla skitskönt var det dock att vakna i morse och vara sig själv igen!! Massvis med god sömn och god mat och vila gjorde sitt till, helt enkelt. Efter morgonmys och gofrukost fick jag högt ärat sällis i form av självaste baby på en ordentligt svettig, smått flåsig, lummigt vacker och lika själa- som kroppsvårdande milslång PW i skogen, denna gång även fullt kittad med stavar. Alltså, jag tycker det känns sjukt löjligt att gå med stavar och är inte alls mogen att göra det "ute bland folk" ännu (töntigt inser jag - men likväl ärligt!), men där i skogen är det toppen och tillför onekligen en extra dimension till PWn. Inte helt omöjligt att jag får känningar åt skulderbladshållen i morgon, på ett skönt sätt alltså! Stakade på ordentligt i uppförsbackarna så det sved till i låren och flåset fick jobba ordentligt, på slutet hade till&med sällskapet svårt att hänga med (denne hade då fått energi(soppa)torsk, det lönar sig verkligen att vara långdistansare och van att hålla på länge). En timme och 40 minuter tog dagens strapats.
 
Sen har vi grillat korv här hemma, fixat på tomten och ätit mjukglass i solen och i afton blir det sedvanlig söndagstaco framför Mästarnas Mästare och någon rulle. Det känns så oerhört ljuvligt att få lyxen att vara ledig i morgon måndag ockås, särskilt då gårdagen mest förflöt i ett smådeppigt töcken. 
 
Trevligt söndagsmys på er!!
Etiketter: Cardion,

  
Skrivet av: Debbsan

Du skulle ha tjoat till så jag fick se dig irl med stavarna o allt! Deppiga dagar finns för att göra oss mer tacksamma för alla glada dagar. Skönt att det vände fort! Är nästan alldeles säker på att de har äppelpaj dit vi ska imorgon annars får väl jag baka en åt dig för dö får du verkligen inte! Kram

Svar: Men hallå, det skulle jag SÅKLART ha gjort om det inte vore för att jag satt i en bil och såg dig en sista hundradels sekund innan vi hade passerat...och var osäker på om det var du. För protokollet var det på Vasavägen - ett av miljontals places jag aldrig kommer gå med stavar på ;-D. Du är min räddare du baby!! Love & ses snart!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: