Fredagsgym med SvettEnDoRfInEr!

 
Jippie yey, I did it och h a l l e l u j a så LJUVLIGT med svett som svider i ögonen, en grisskär uppsyn, vener som ligger utanpå och ansträngt flås! Alltså - det är heeelt fantastiskt ute nowadays med våren, grönskan, den svalkande brisen och yadayadayada - men hur långt man än stakar på med stavarna i skogen så slår det liksom inte feelingen man får njuta efter att ha sprungit! Eller ja, okej då, löpbandslufsat snarare, för mig då.
 
Min braiga vecka 28-kropp (som blitt ett kilo tyngre sedan sist jag besteg vågen på gymmet och därmed har gainat cirkus 7 fina pannor hittills) presterade välvilligt 8 kilometer jogg på bandet, och gymdelen bestod av fokus core & rygg i tabataintervall-form så som följer:
 
  • Sneda indragningar i TRX
  • Lateral flexion på pilatesboll
  • Hängande rodd i TRX
  • Planka på pilatesboll
  • Moundenclimbers i TRX 
  • Ryggresningar i ryggresningsmakapären
Dusch & ombyte, hem och ihopmixning av återhämtningsmellis som idag bestod av...
 
 
...en stor skvätt mjölk, en leopardig banan och en rejäl skopa proteinpulver med chokladsmak - milkshake at it´s best (typ nästan...)! Nu har jag fattat att det finns många preggosar (och nonpreggosar antagligen) som tänker att man nog inte ska förtära dyligt pulver med kiddo i magen, men jag vet iallafall for sure att Whey-80 som jag alltid har hemma iallafall är kompatibelt med på-tjocken-status. Sen gör man ju som man vill.
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: