Att tillgodose behoven

 
Jag hade nog egentligen behövt en helg i lugnets och matens tecken, men får väl vara nöjd med att jag fick sistnämnda iallafall. Och med besked fick jag det! Grillat med älskade familjen avslutat med en rejäl bit av syrrans himmelska jordgubbspaj med en overdose fluffig vaniljvisp i fredags, smarrig hotellfrukost (brunch...) med pannkaksdessert i lördags, lyxig söndagsmiddag hos svärisarna med chokladmousseefterrätt till exempel...och ja, en halv chipspåse och lite finskt färskt lakrits framför teven också minnsann. Ja, hade jag bara fått till det med lagom doser sömn/vila och träning hade jag mått som en prinsessa nu antagligen...
 
...men istället känner jag mig mer som en urvriden trasa! Det har varit tuffa arbetsdagar och nattsömnen blir rejält störd av såväl vadkramper som jobbtankar och en uppblossande grannfejd(!!)... Suck. Taktiken från och med nu får nog vara att helt enkelt kombinera de dagar jag jobbar med regelrätt träningsvila. Ja, vila från allt annat också i princip...tur då att jag bara har ynkapynka fem (FEM, V, five, cinco!!!!) arbetsdagar kvar!!
 
Ja, jag är fortsatt jäkligt hungrig och ja, jag ser till att stilla behoven. I helgen har det kanske gått en aning över styr (alltså - man SKA unna sig söta godsaker när man är sugen tycker jag, men kanske inte VARJE dag...) faktiskt, men jag tror att det ändå har gjort mig mest gott. Den här veckan ska jag ändå ta det lite mer piano på socker- och transfettsfronten. Rejält med mat och mellis ska dock i! Idag serverade resturangen vi brukar beställa ifrån på jobbet raggmunk med fläsk, isterband med stuvad potatis och salt sill med löksås och jag övervägde allvarligt en trerätters ;-). Men det blev raggmunk. Fy fan vad gott.
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Debbsan

Vilken mathelg du har haft! Mums! Och jag med, hihi. Ska skärpa till mig ordentligt denna vecka. Den tomhet jag känner efter halvmaraträningen o loppet har jag fyllt med mat & allehanda godsaker. Men nu är det slut med det. Ses imorgon för lite ööhh god mat.... Cant wait!! Pöss

Svar: Hahaha, matterapi ftw baby! Grappapizza känns inte alls onyttigt tycker jag - så det så! Love!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: