SemesterRutiner

17:53 lokal tid, jag har precis duschat av mig dagens sandstrandsrester och väntar på att hjärtat ska komma "hem" från eftermiddagsmassagen. I afton middag inne i "stan". Mys!
 
 
Jag läste i någon av mina preggoappar att man skulle vara lyhörd för hur kroppen beter sig över dagen - med trötthet, hunger etc - och strya sina förehavanden efter detta. Komplett omöjligt hemmavid med mina knepiga arbetstider och stressiga jobb, men perfekt såhär på semestern, såklart!!
 
Som sagt tidigare: det är om mornarna/förmiddagarna jag är som mest piggelin rent fysiskt och i den här (extreeema!!) värmen blir det såklart än mer tydligt. Efter 7-8 timmars skön sömn i sval hotellsäng är jag på alerten för träning och det utnyttjar jag såklart varje dag! På med träningskläder, i med en näve katrinplommon för att väcka tarm och hjärna och off till gymmet!
 
De första dagarna gjorde jag precis som hemma och sprang (läs lufsade) 2 km varpå jag stretchade och körde lite styrka och sedan avslutade med ytterligare 3 km jogg, men då gymmet, trots att det såklart finns AC, är väldigt varmt och fuktigt så känner jag mig osundt överhettad av det. Den nya taktiken är istället att varva PW och jogg: 500 m PW följt av 500 m jogg i en timmes tid. Upplägget känns perfekt: jag får ju ändå lufsa en hel del mellan varven och löpsteg = glädje för mig! 
 
Skrotet har jag inte varit sugen på att lyfta sen jag kom hit så jag hoppar det helt enkelt; lyssna på kroppen var det ju. Istället kör jag ett par plankor samt push ups (sistnämnda på knä nowadays...kändes först superfail men alltså - lyssna på kroppen var det ju!), övningarna som ligger 1:a och 2:a på min funktionell-träning-topp.
 
 
Med en dylik svettig endofrinkicksstart på varje semesterdag smakar tallriken med exotisk frukt och kaffet från den dignande frukostbuffén fågelsång och himmelrike akompanjerat av sval havsbris och vågors brus, hehe. En hög solkräm, en god bok och en stekhet brunbränd hunk på det och...nej, den här semestern kan inte bli bättre!!
Etiketter: Gravidträningstips,

  
Skrivet av: D

Alldeles, alldeles underbart ju! Kramar!!

,
Skrivet av: Dagmar

Man blir lite avis!! Kramar

,
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Toppen att du lyssnar på kroppen! Och vad härligt ni verkar ha det där borta...

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg
Skrivet av: Ellinor

Hej, var superroligt att hitta din blogg! Är själv idrottstokig gravid i vecka 11 och kommer också att försöka köra på så länge det känns bra. Njut av semestern :)

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: