Todays WorkOut (med spring!)

Mulen himmel med allmänt grå feeling ute = träning inne! Gym it is, således, idag innehållandes:
 
 
WarmUp
  • 2 km crosstrainer 
  • 2 km rodd (JOBBIGT, men stört bra för ryggen!)
Styrka
  • PushUps på knä supersat med...
  • ...höftlyft med fötterna uppepå pilatesboll, 12 x 4
  • Hälsande hunden, tabatas
  • Sidoplankan, i tabatas
  • Benspark i maskin, 12 x 3
  • Benböj i maskin, 15 x 3
Och avslutningsvis, TAAAAfuckin´DAAAA:
  • 2 km löpbandslufsJOGG
Måste vara kräftpizzan jag åt på afterworken igår ;-)
 
Ja, alltså jag har väl sagt en sisådär fyra-fem gånger vid det här laget att "nu har jag nog minnsann utövat löpsteg för sista gången denna preggoresa", men så bara vissa dagar känns det hur enkelt, bekvämt och lätt som helst! Jag var ju väl varm vid det här laget och Räkan låg bra till, det vill säga hen låg inte och tryckte nedåt. När det är på det viset får jag typ framfallskänsla och aldrig i livet att jag utmanar den...
 
För protokollet kan även tilläggas att jag är i vecka 34 och joggen utövades i ett makalöst lugnt 7 min/km-tempo samt att jag nu passerat 70 kilosstrecket på vågen. Alltså har jag gått upp typ kanske nio pannor vilket känns helt lagom. Faktiskt vet jag inte riktigt var de sitter, för jag känner mig inte särskilt tung.
 
Nej, nu packning, städning och gräsklippning innan avgång till BFF:en & co 60 mil norröver!! Det ska bli SÅ jäkla värt och superhärligt, men det känns också som ett skönt faktum att det är sista långtrippen jag gör på ett tag nu.
 
Glad Midsommar på er folks!!
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: linda modin

Du är helt otrolig Ann! Att du orkar springa i vecka 34. Det funderade jag inte ens på. Knappt i vecka 4 heller..

Svar: Mja, springa är väl inte rätta benämningen om jag ska vara ärlig. Men ibland blir det bara så jäkla segt att gå så då far benen iväg liksom... Kanske ses vi snart, hehe?
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: