SmörgåsBonanza!!

 
Att ha typ 14 förestående månader hyfsat oplanerade i kalendern är verkligen heeelt magiskt! Att hitta på såväl lunch som middag typ varendaste dag i...hm ja, i runda slängar 420 dagar känns dock som en något övermäktig, för att inte säga skittråkig, utmaning... Frukostoman har jag alltid varit och på senaste tiden har jag även gått och blitt mackoman, dessutom med en minimalt sug efter varm mat sådär mitt på dagen. Därför har jag en deal med mig själv nu, att jag FÅR äta frukostmat till lunch hur ofta jag vill! Jippie vad jag är snäll! Det måste vara nåt matigt dock, inte en limpskiva med smör, ost & marmelad solo.
 
Idag blev det...
  • Smarrigt, färskt bröd med
  • Majonäs
  • Ett par olika sortes sallad från trädgårdslandet
  • En jättehög räkor (skalade, i lake...man får fuska lite i den här dealen nämligen, iallafall på tisdagar!)
  • Ett kokt ägg
  • Mer majonäs
  • Persilja och gräslök från landet
  • Dill från frysen (typ omöjligt att odla i landet tror jag bestämt!)
  • Citonstänk
  • Några random grönsaker
Mycket smarrigt och väl passande, grejen är nämligen att jag inte riktigt får i mig så mycket mer än så här i stöten nu för tiden...så det kan typ hända att det blir nåt likande till mellis, hehe. Anyways, variationsmöjligheterna är ju typ oääändliga. Rostbiff & potatissalladmacka, köttbulle & rödbetssalladmacka, laxmacka, räk & aiolimacka och....hm ja, vad mer? Var har ni för favvosmörgåsar?
 
Ikväll ska jag förresen göra tacopaj. Mums!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Snorkkis

Frukostmat tänker jag också delvis föda mig med under min ledighet. Basta. Mackor är det inte så stor åtgång på, men ägg och joghurt med diverse tvist är så gott. Och visst får man ju alla näringsämnen där med.

Svar: Jamen precis - med rätt fett & proteinpimp blir det säkert bättre än innehållet i många traditionella lunchboxar tror jag. Min mackkonsumtion har varit typ obefintlig tidigare men nu kolhydratladdar jag som om jag skulle kuta ultramaraton varje dag...får väl hoppas man tröttnar om ett tag...;-)
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Andréa

Jag har fått något slags dille på ägg- och räkmacka! Fast jag vägrar tro på att det har med graviditeten att göra. Jag är en så som lätt snöar in på saker. Som typ skumtomtar till jul och jordgubbar med turkisk yoghurt och honung på sommaren. Och mackor av alla de slag i perioder. För att sedan inte vilja ha mackor på flera månader :)

Svar: Jag är också en sån som snöar in på saker vanligtvis, haha. Folk tror nog att jag haft alla möjliga preggocravings när det egentligen skulle ha varit precis lika utan bebis i magen. Alltså...jordgubbar med turkyoghurt & honung...jäklarns vilket sug jag fick efter det nu då (har aldrig testat den kombin förresten!). Måste köpa hem!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: