Om maten. Igen.

Borta jäkligt skitbra, men hemma också, som sagt. Det är strålande solsken över staden idag, jag njuter utomhusfrukost toppad med smultron trädda på strå. Som ni ser. 
 
Om maten då. Alltså - det börjar bli jäkligt trångt i kistan och jag är ju en sån matfrisk person ni vet! Flera av mina senaste måltidsintag har slutat med rejäl paltkoma med vågrätt, illamående, nästan-kräks-läge som följd. Himla otrevligt som ni säkert förstår och nu får jag helt enkelt krympa mina måltider. Gomackan är bortplockad från frukostbrickan och några av kalorierna är istället ersatta med lite fetare filer & yoghurter (ja, jag erkänner - jag är egentligen en lätt-produktsmänniska...) och några fler granolaflingor. Mackan får gå i som mellis nån timme senare istället. 
 
Mindre, mer energitäta mål får vara lösningen helt enkelt. Eftersom jag redan äter typ sex mål om dagen (frulle - mellis - lunch - mellis - middag - kvällis) finns det liksom inte utrymme för fler direkt. Jag har gått upp knappt tio kilo hittills och det känns himla rimligt, men det gör inget om det smyger sig på ett par kilo fett ytterligare faktiskt. Tydligen ska det ju bli lätt att glömma sig själv där i bäbisframtiden och om amningen flyter på som förhoppat behövs extraenergi. Jag vill helst inte att den lilla muskelmassa jag lyckats behålla rinner ut genom tuttarna, om ni förstår. Men ja, det blir som det blir sen med kroppen min. 
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Josefin

Bra där! Jag trodde inte det skulle vara såååå galet mycket som försvann med amningen men jäklar i havet vad det suger ur en. Feta mejeriprodukter, extra mycket pålägg, mycket nötter och grejor, energität dricka och mycket olja/dressing på salladen har fungerat för mig när magen blev för trång (: Eller kanske en och annan bananmuffins kan göra susen för amningsformen? Borde nog testa ;)

Svar: Tack för toppenbra energitips! Bananmuffins får plats ganska så bra fortfarande faktiskt - tur det ;-)! Prova du med...
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se
Skrivet av: Snorkkis

Känns lite läskigt om såå mycket kan försvinna vid amningen. Dock borde det ju vara lättare att få plats med mycket mat i magen då (tiden att äta verkar det vara lite svårt med å andra sidan).

Tyckte att jag ett tag fluffade till mig i en rasande takt utan att jag åt såå galet mycket, men nu har jag slutat att lägga på mig (tillfälligt sen 4-7 veckor iaf) fast jag tycker att jag äter som ett tok. Intressant det där hur kroppen reagerar.

Svar: Ja alltså jag vet inte jag. Som du hintar så verkar ju kroppen sköta det mesta själv. Vi äter nog ruggigt vettigt båda två (tror jag) så då behöver man nog egentligen inte bry sig så mycket bara maggen växer som den ska. Men ändå liiite lite mer än för lite känner jag liksom, angående viktuppgång. Men absolut inte mycket mer. Helst perfekt ;-)...(kontrollfreaket igen...)
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: