TwentyFourSeven

 
För ett år sedan blev jag, heeelt oförberedd och därmed extremt överraskande, friad till! Det var verkligen en helt perfekt dag och vi befann oss på en liten weekend i Barcelona. Dagen inleddes med en gemensam morgonjogg genom Ciutadellaparken, längs stranden Barceloneta... 
 
...port Vells kajkant...
 
...och vidare upp längs la Rambla och slutligen "vår" gata "hem". Sedan gick vi till matmarknaden i Santa Caterina och köpte med oss färskt bröd, nypressad jos, lokalproducerad chorizo, smarrig fomatge semi och espresso som vi sedan frukostpicknickade i skuggan under ett träd i en park. Det var verkligen det allra bästa sättet jag hade kunnat tänka mig att starta en semesterdag...
 
...och där hände det sig! Lyckan, glädjen, kärleken!!
 
Vi hängde på stranden någon timme efter det, men redan vid lunchtid infann vi oss vid (Barcelonas bästa ställe!) la Champangeria där vi delade på typ ett par-tre flaskor cava, inmundigade ett par hamburgare och inledde ett firande som fortsatte heeela dagen och natten! Lyxdrinkar på Eclipse bar (uppe på hotell W med fantaaastisk view!), pizzamiddag (strax efter midnatt) på la Locanda och avslutningsvis dans ända till gryningstimmen på Opium. Jag kommer ihåg varje minut av dagen och jag kommer komma ihåg det tills jag trillar av pinn! Fy fan så roligt vi hade, bara vi två!
 
Vi blev inte gifta inom ett år, men vi blev iallafall äntligen välsignade på det sätt vi allra helst önskade. Bröllop och gifteri är inte jätteviktigt för mig egentligen - men jag hoppas ändå att vi kommer kunna ställa till med en rejäl kärleksfest någon gång om inte allt för lång tid.
 
Förresten så har vi kvar ett par flaskor cava från champangerian än minnsann. Ska lägga en på kylning redan nu så vi kan korka och fira när kommer hem tre personer här snart... Längtas!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Grattis igen! Vilket superbra datum! Stor kram!

Svar: Ja visst är det, rätt så lätt att komma ihåg!! Fanns ingen direkt tanke med det dock så vitt jag har förstått...men 24 är ju misters tröjnummer så han kommer iallafall ihåg det! Sov sött - snart semester!!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Snorkkis

vilken fin kärleksförklaring. och tänk vad som hänt sen förra årets 24/7! gissar förresten på 8e augusti.

Svar: Ja av alla våra år har det senaste varit det bästa!! Och jag tänker mig faktiskt att det som kommer blir ännu bättre... Kram!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: