PW, AW & BB-väska

Vilka härliga dagar! Har sagt det förut men säger det igen; vilken oerhörd superlyx det är att få vara ledig och må så här bra, i detta underbara sommarväder och med världens mest spännande grej framför sig! Kanske den lättaste och bästa tiden i mitt liv hittills ju? 
 
Började dagen traditionsenligt med en (så kallad) PW och tog svängen runt stan denna gång. Himla fint!! En jordgubbshake på fryst banan, dito jordgubbar, massa mjölk och lite jordgubbsprottepulver på det - mums! Tre nya grejer:
 
  • Det känns fortfarande som PW (= power walk) men tempot ligger nu runt 10 min/km, vilket inte är så powerish för mig, egentligen. Alltså - jag kör förstås på känsla och stressar såklart inte över siffror nowadays - men intressant ändå att det är sån stor temposkillnad trots att jag inte upplever det så. Det händer helt klart grejer i kroppen även om jag inte märker av det så mycket.
  • Jag får inte gå i skogen längre. Iallafall inte själv och iallafall absolut inte i Vilstaskogen, och det är barnafadern som utlyst dessa restriktioner. Vecka 38 är ett faktum och jag är förstås inte själv supersugen på att bli utbaxad ur djupa skogen av räddningstjänsten...även om risken känns yttepytteminimal förstås. Har iallafall frikort på min "lilla" skog (Odlaren) då det är relativt nära till vanliga vägar från hela slingan där.
  • Gummiplupparna nertill på stavarna behöver bytas - igen. Det här metalliska ljudet ger mig spunk! Rätt illa tycker jag, att man måste byta pluttar en gång i månaden. Jag stakar ju dessutom mest i skogen och där borde de ju rimligtivis nötas än mindre än på asfaltturer. Aja, snart byter jag ut stavarna mot en vagn (!!!!!!).
Efter den dryga timmens svettiga tur runt stan bar det iväg på lunchdate med ett par (ganska) nyblivna morsor i grannstaden. Så himla trevligt, mysigt och skoj och oj så mycket input jag har fått!! Bara positiv och bra sådan förstås - småttingarna sov mest hela tiden och mamisarna var coola och förlossningsnöjda! Det blev några timmar där och jag hade nog kunnat sitta kvar än och pratat graviditets-, förlossnings-, amnings- och förstatidenmedbäbis-grejer om det inte vore för att jag hade en AW inbokad i kalendern också. Oerhört oförtjänt sådan förstås då jag inte jobbar över huvud taget längre, och framför allt inte på mitt före detta jobb, men så kul att få träffa gamla kollegor iallafall!!
 
Allt annat än pansjistempo idag således ;-).. I morgon blir det nog chill på plajan hela dagen som kompensation. Nu ska jag fila lite mer på min BB-väska-packlista...som börjar bli pinibelt lång! Less is sällan more när det kommer till packning tycker ju jag då, helt ärligt faktiskt. Några bra tips på nödvändigheter att slänga ner?
Etiketter: Cardion,

  
Skrivet av: Josefin

Mellanmål! Både salta och söta (:, amningsbh-ar, amningsilägg, kläder till dig och kiddo och TANDBORSTE! Kamera också. Såklart. Men det var det jag använde ur vår väska (: En del tipsar om att man ska ta med underhållning typ böcker, tidning och typ serier på datorn och titta på. Kanske bra om förlossningen drar ut på tiden så man har att göra innan kiddo kommer ut men när hn väl är ute vill man (Eller ville jag :) bara stirra stirra stirra och hade aldrig haft ro att titta på något annat än honom (:

och just det! Om du tänker försöka amma så kan jag tipsa om att köpa en fetingtub purelan, det har räddat mig genom många smärtsamma amningsstunder (:

Ååååh, det ska bli så kul! Snart är det dags! Iiiih. KRAM!

Svar: Tack för tips fining!! Kexchoklad, chips och salt & blandat står på listan. Dock ej nötter då jag typ får kväljningar av tanken - trots att jag typ älskat det förut, haha. Tandborste är ju banalt nog det man glömmer oftast, får absolut INTE hända! Kalle får ta med sin padda så han kan se sporten vid behov...själv vill jag kanske eventuellt se sommartorpet om det går då men troligen inget annat än bäbis.Tack än en gång!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: