Guess Due Date!

God morgon vecka 39 och nu kan det bli när som helst...fast så har jag faktiskt tänkt ett tag ju. Och ändå tänker jag att det säkert kan dröja till den 20/8, en hel månad till nästan. Ja, det känns lite skumt faktiskt, tycker jag som är en sån väldans planerings- och kontrollmänniska, att liksom inte veta alls, what so ever. Lite lite frustrerande men samtidigt stört jälkla spännande, roligt och häftigt förstås. Och säkert nyttigt också, för mig.
 
I förrgår var vi hos barnmorskan som mätte och klämde och checkade som vanligt, och (inte för att skryta men) jag är helt enkelt ett praktexemplar (fortfarande ;-)). Hb 130 g/L, viktuppgång hittills knappt 14 kg (10 enligt dem men då vägde jag in mig på några pannor över min normalvikt), blodsocker 3,6 mmol/L blodtryck 120/80 mmHg och SF-måttet har legat exakt prick på kurvan heeela tiden. Räkan har intagit position och ligger med sitt lilla huvud fixerat i startblocket. Vi får se om det blir nåt mer morskisbesök pre partum? 
 
Några har vågat gissa datum och kanske vi skulle ha ett litet gisseri här också - bara för skojs skull och den extrema spänningen liksom? Ni vinner inget, förutom äran förstås (och gänget som inte kan manövrera kommenteringsfunktionen kan ju alltid sms:a, haha).
 
  • 28 juli - Linda
  • 1 augusti - Malin
  • 3 augusti - Andréa
  • 3 augusti - Ö-vikarna
  • 4 augusti - Kalle
  • 4 augusti - Niklas
  • 5 augusti - Simone
  • 5 augusti - Fanny
  • 6 augusti - barnmorskan eller läkaren som mätte där i begynnelsen ;-). BF, as they call it!
  • 6 augusti - Mamma
  • 6-7-8 augusti - Svärmor (jodå - ens svärmor är alltid tillåten trippelgardering!)
  • 7 augusti - Sara
  • 8 augusti - Ida
  • 8 augusti - Snorkkis
  • 9 augusti - Sofie
  • 9 augusti - Pappa
  • 10 augusti - Weronika
  • 10 augusti - Linda
  • 11 augusti - Debbie
  • 18 augusti - Jag
  • 20 augusti - Andreas
  • 21 augusti - Caroline
(Man får gissa samma datum som andra ;-)!!)
 
Tror förresten att det kommer att komma en liten sammanfattning om hur den här graviditeten har upplevts också, såväl fysiskt som psykiskt och ementionellt, så småning om. Kanske har jag även lust att dela några utvalda delar av den där resan vi gjorde innan det liksom "tog sig"? Den är ganska träningsrelaterad, nämligen.
 
Men nu ska jag ut på promenad!
Etiketter: The CountDown,

  
Skrivet av: Andréa

Jg gissar på 3:e aug. Känns som att det rimmar fint liksom :)

Svar: Låter som en toppengissning! Den håller jag tummarna för...
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se
Skrivet av: Debbsan

Jag gissar på 11 augusti men hoppas på 5:e så att ni återhämtade o hemma den 10:e när vi kommer hem från vår lilla semestertripp! Kram

,
Skrivet av: linda modin

Jag gissar på 28/7 för då jobbar jag!

Svar: Jobbar du inget mer??!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Simone

Gissar på 5e augusti! Natten till bf...gissar jag att HAN anländer.

Svar: Wow - dubbelgissning! Vågat! Låter som ett bra datum iallafall och vi har lite problem med flicknamn ;-). KRAM på dig!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Malin

Jag tror nog minsann att räkan anländer den 1/8, tiiidigt på morgonen.. Skulle gärna läsa om er resa dit ni är idag, om du känner att du vill dela med dig såklart! Mest som en mental förberedelse, ifall det skulle bli så för mig, man vet ju aldrig liksom. Det känns som att det talas så tyst om detta.

Svar: Åh - det låter som ett bra datum!! Ja vi får se hur mycket jag vill dela när jag börjar skriva. Det är ju så väldigt privat också, och involverar inte bara mig. Vi har inte varit särskilt hemliga alls i vår bekantskapskrets med omnejd med att vi har gjort IVF, vilket liksom har "betalat" sig i att så gott som alla har berättat att de har någon slags relation till det, eller till annan fertilitetsbehandling. Skönt på nåt sätt!
Kram på dig!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Fanny

Gissar på att lillräkan tittar ut 5:e aug! :)

Svar: Låter som ett perfekt datum!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Caroline

Inte för att vara taskig på något sätt, men jag tror benhårt på det här med fullmåne så jag gissar på den 21:a aug när det är dags nästa gång! :o)

Svar: Hahaha - bad luck for me med fullmånen!! Finns ju dock en stor risk att det dröjer ända till dess...
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://Calorin.wordpress.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: