Total distance Ten point Zero kilometers

 
Idag har vi haft en riktigt härlig mysdag jag och Räkan. Liten passade på att sussa sött en halvtimme extra så mamin hann göra en rejäl gofrulle och preparera uteplatsen för vår ankomst. Sedan satt han snällt i sin stol och bara vevade med sina söta små extremiteter medan jag läste tidningen och sörplade påtår i den ljumma sensommarbrisen (jodå - han hade mössa på sig most of the time...). Ljuvligt var ordet! När det sedan var dags för vår sedvanliga eftermiddagsprommis, den vi tar när Räkan sussar sitt långa eftermiddagsnap, kavlade jag upp ärmarna, tuffade till mig och bestämde oss för milen...
 
 
...och JODÅ, det gick! Dock vaknade den lille efter drygt fyra kilometer, någon han aldrig brukar göra när han väl somnat där efter lunch (eller jo, men inte förrän efter tre timmar iallafall...) och han var knappast nöjd med att ligga i vagnen...men ett par blöjor och lika många tömda tuttar senare, på en parkbänk vid ån, kunde vi tillslut fortsätta vår färd. Amning in public får man inte ha några större problem med om man vill vara i farten med den här pojken! 
 
En note to self efter dagens strapats:
  • Ha ett energigivande mellis i skötväskan ALLTID! Ska lägga ner en blandad påse nötter & russin pronto. Vattenflaska och plånbok är förstås givet sedan tidigare. Idag fick jag stanna och köpa en cola och en banan...
Anyhow, man kan säga att en milstolpe är passerad! Vi har powerwalkat EN MIL!
Etiketter: Min come back,

  
Skrivet av: Anki

Grymt med första milen gjord! Strongt!

,   Bloggadress: http://metrobloggen.se/vagenmottjejklassikern
Skrivet av: Anonym

Wow! Det ska vara du till det! Kram

,
Skrivet av: Debbsan

Det var jag som skrev anonymt :)

,
Skrivet av: Karin O

Heja er!:)

,   Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
Skrivet av: Weronika

Bra jobbat!! :) Vet inte hur fysiken är efter en förlossning och fortsättning med att vara mamma, amnning, kanske rätt dålig sömn och allmänt mycket tid som går till den nya lilla personen - men kan tänka mig att det är tungt! - Väntar med spänning på fortsättning av förlossningsberättelsen också.. :D

,   Bloggadress: http://weronikag.webblogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: