Status nu

T minus five days and counting...
 
Idag är ingen sån där sprudlande energidag direkt, så Räkan får gärna stanna kvar inombords till åtminstone i morgon. Jag orkar helt enkelt inte föda barn at the moment ;-). Har sovit dåligt och ser ut som sju svåra år, är uppsvullen trots att ett par skönt svala dagar i backspegeln och känner mig allmänt sliten. 
 
Jag vet att jag har hört/läst (kan vara en Hannah & Amanda-pod faktikskt?) att det är när man är som allra allra fulast det är dags för förlossning och det bådar inte gott en dag som denna, haha. Fast mycket beror det nog på mitt "genidrag" i förrgår, att färga ögonfransarna och ögonbrynen (eftersom jag kanske inte kommer orka/bry mig om att sminka mig den närmast kommande tiden...). Jag ser fasen inte klok ut! Ögonbrynen är som två svarta streck. Bäbis kommer bli livrädd om hen ser mig såhär!
 
Sedan ett par dagar har jag iallafall haft mycket förvärkar/sammandragningar och det är väl på tiden. Det säger ingenting om huruvida förlossning är på gång eller inte - väldigt väldigt många jag känner har haft såhär sedan jättetidigt (typ iallafall före vecka 30) av graviditeten så det känns verkligen about time att jag får känna nåt nu. Uterus tränar - jag vilar! 
 
Man letar efter tecken på att nåt är på gång...hur började det för dig??
 
Förutom att jag måste inhandla en ny vattenmelon har jag en totalt planlös dag idag. Det är så fantastiskt jäkla skönt. Eventuellt ska jag baka nån kaka. Och skriva klart min låååånga sammanfattning av de här 40 senaste veckorna ;-)...
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Andréa

Jag hade i princip inga sammandragningar eller förvärkar alls sist (vad jag vet, kanske inte märkte dem bara? Men det borde jag väl gjort?) utan det vara började ned riktiga värkar helt plötsligt en dag före bf. Sen tog det ju dock 1,5 dygn innan han behagade komma ut efter hjälp på traven av sugklockan... Men det hoppas vi du (och jag denna gång!) slipper!

Svar: Så spännande att inte veta nåt - samtidigt som man ju så gärna vill veta nåt litet iallafall, haha. Sugklockan kommer du säkert inte behöva denna gång tror jag! Tack för att du delar med dig. Skrev du någon förlossningsberättelse på bloggen nån gång förresten? Näe va?Kram!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se
Skrivet av: Debbsan

Det började med att slemproppen gick, sen ordnade kroppen med eget lavemang så jag va på toa mest hela tiden de första timmarna haha. Fortsättning följer.....

Svar: Mycket praktiskt med hemmalavemang! Jag tänkte mig det största klyxet på sjukan när jag väl kommer dit ;-)
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Johanna

Jag hade gått över tiden fyra dagar när jag åkte in för att kolla att allt var okej eftersom jag tyckte att han rörde sig mindre än han brukade. Allt var okej och hon jag pratade med undrade om jag ville göra en hinnsvepning eftersom det "kunde få saker att sätta igång inom typ ett dygn". Jag var lite tveksam eftersom vi skulle pimpa klart lägenheten inför visningen dagen efter men eftersom hon sa att det inte är bra att gå över tiden för länge så sa jag att vi kör på det. Jag hann inte ens lämna sjukhuset innan värkarna satte igång. Min sambo var måttligt nöjd med mig när jag kom hem och berättade det. :-) Men det tog ju tid ändå så allt löste sig i alla fall. ;-)

Svar: Så kan det gå minnsann, haha! Kul att höra att det funkade med hinnsvepning iallafall, så himla typiskt att ni hade annat att styra med först egentligen. Dom kommer när dom kommer... Tack för att du delade med dig!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettlivirorelse.wordpress.com
Skrivet av: linda modin

Jag vattnade mitt i natten av ett knäpp, sen blev det plaskvått i hela sängen. Sen efter några timmar började det.

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: