Högsommardagarna

Nu har värmen kommit åter. De senaste dagarnas regn har verkligen känts som en slags befrielse! Jag har njutit, minst lika mycket som gräsmattan, häcken och de stackars grödorna i mitt lilla lilla köksland. Förra året ruttnade växtligheten bort däri, i år har den torkat!
 
Jag tänker ta vara på den här supersoliga helgen som om det vore de sista högsommardagarna för året! Dricka iskall lemonad och saft i skuggan med nån tjejig tidning varvat med föda-barn-bok, äta grillat med vräkig sallad varje kväll, packa kall tjockpannkaka, hjortronsylt, grekisk yoghurt och massa vattenmelon i kylväskan och hänga vid vattnet. Sola och bada massvis! Hålla tjockiskroppen så sval det går och tanka solenergi och d-vitamin i så överdrivna mängder att hela långa vintern känns som den enklaste nedförsbacke, trots ett liv utan rutiner, med vakna nätter och tidiga mornar. 
 
 
U n d e r b a r a sommar! Och det är så fantastiskt att få längta till hösten också...
 
Nu: en promenad!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Snorkkis

Låter som en perfekt plan. Åh så spännande det börjar bli nu! Lycka till i förväg (ifall det inte hinns med något lycka till framöver).

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Du gör helt rätt! Du är så bra på att njuta av livet o stunderna! En förebild på många vis! Ha en toppen helg o kläm ut räkan nu under nästa vecka så att jag får gosa o snusa nästa sönd senast! Stor kram

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: