I preggots badrumsskåp

Förutom stående ingredienser som bioterms bodylotion, parfymen warm cotton från clean, doves lotion med lite lite BUS i, det vanliga sminket och ett halvt dussin tomma sprayflaskor (alltså - måste man åka till tippen med dessa eller hur tusan sopsorterar man dem??) har det flyttat in ett gäng finfixgrejer för att göra preggoresan lite mer lyxig/välmående/snygg. Let me introduce to you...
 
Magsmörj från Burts Bee´s. Myslyx att smörja magen med varje kväll och förhoppningsvis ska den förebygga strior också. Fan trot.
 
Vitamin & mineraltabletten Gravid från ACO och järntabletten (tillika magdödaren...) Niferex. Tar halv dos av båda det vill säga 1 tablett varje kväll av förstnämnda och 1 tablett varannan kväll av den andra. Detta för att underlätta tarmverksamheteten en smula...
 
Mane & Tail hårstärkare. Som sagt var så bara rasar ju mitt hår av, inte kul alls!! Som tur var har jag haft en fyllig man tidigare så det finns lite att ta av. Den här har jag iallafall införskaffat för att tjocka på kvaliteten lite. 
 
Hårförtjockare från BedHead. Bara att ta ett pump och dra igenom frippen! Ingen direkt behandling utan snarare för att det ska se ut och upplevas lite fylligare vilket det också gör! Dessutom luktar det sweet candy-mums!
 
Tandtråd, flourskölj & co. Tydligen blir tandköttet lite mer infektionskänsligt i detta status också - bara att ta hand om extra!  Mr Elis (vår kära eltandborste) har dock tyvärr döden dött, måste skaffa ny för det är en miljon ggr bättre än den manuella varianten. Och du, köp detta flourskölj från ica eller "Flux" på apoteket istället för Listerine - sistnämnda innehåller nämligen mindre flour!!
 
Nail Repair från Trind och hand & nagelkräm från Bioterm. Jag har kassa naglar i grund och botten men de blev ännu sämre i samma veva som håret började rasa. Den här nagelrepareraren funkar faktiskt och krämen är supersmooth. Love it! 
 
Nåt jag ska bli lite bättre på är att ta hand om fossingarna också. Lite massage och skrubberi i duschen oftare och nån feting till kräm innan läggdags vore inte dumt för de här stackarna som trampar på utan att klaga trots allt mer tryck uppifrån, så att säga. Och ett par nya, snygga PW-dojor är de värda, såklart.
 
Glömde förresten nässpray...
 
Har ni några skönhetstips till preggosar...eller bara till folk över lag kanske? Favvoprodukter och "can´t live withouts"?
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Sminkborttagning från FACE. Helt outstanding & superdryg. 1 flaska räcker säkert 1 år. Kram!

Svar: Hm, undrar om man skulle testa kanske? Jag kör tvål från Clinique sen typ 10 år tillbaka, skitbra men ett år räcker ju inte den flaskan direkt. Kommer och sminkar av mig hos dig nån dag honey!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Snorkkis

Extra järn och gravid-vitaminer åker ner här också. Och omega3 när jag kommer på det, och magnesium då jag fått lite vadkramper... vet inte om det har ngn effekt ännu. Annars är jag förvånad över hur "normal" hud och hår varit hittills. Får man amningen att fungera sen lär det väl bli andra bullar...

Svar: Magnesium ska jag oxå köpa!! Och stödstrumpor som vadkrampsprofylax kanske...så himla irri när det smådrar i vaderna sådär om kvällarna. Haha det ska bli spännande att se frippen efter amning - blir nog peruk här då! Kram på dig!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: