I mitt universum at the moment

Är jag sugen på: Meloner av alla de slag, bananmuffinsar (helst med bitar av choklad i), fiskgratäng med överdrivet mycket smögensås och ugnsgratinerat mos, kålpudding och cocktail-/plommontomater. Sistnämnda är nya favvosnackset och jag klämmer en låda om dagen ungefär.
 
Melon dårå.
 
Lyssnar jag på: poddar! Tog ett tag för mig att upptäcka denna nya modernitet man nu lyssnar jag på "Hannah & Amanda" så fort jag får en tyst, lugn stund och går omkring och piffar här hemma och skrattar högt för mig själv. Eller joggar. Eller powerwalkar, diskar, lagar mat, städar etc. Livsglädjen får sig en spark i röven faktiskt, som om den behövde det nowadays ;-).
Läser jag: Ett par icke aktiva bloggar från början till slut. Smaljeansen har jag "läst ut", skitbra och superpepp och jag är liksom glad att jag missade den när den var aktiv så jag har kunnat moffa i mig den totalt nu. Nu har jag precis börjat med Bodycomf som är nåt liknande. Lovely! När man får lite tid över kan man liksom bara smälla av så många inlägg man känner för. Dessutom har de småkiddos båda två och bevisar därmed att man kan ha träning som superintresse trots unge utan att liksom ha träning som jobb. Skönt!
Klär jag på mig: En varm tröja så jag kan ha vårjackan trots minusgrader, hehe.
Längtar jag efter: Vårvärme, bananmuffin, backintervaller...och Räkan såklart mest av allt. Gud vad jag längtar efter dig Räkis!!
 
Våååååår!
 
Drömmer jag om: Sommarvärme, ledighet, gräs mot tårna, lilla stugan på lilla ön i Hälsinglandet och höstiga prommisar med vagnen såklart.
Ser jag på teve: Sveriges Mästerkock fram till igår då. Mästarnas Mästare och inte så mycket mer. Dock har jag laddat ner serien Girls och drar av nåt avsnitt då och då, jäkla skön serie! Planerar att se "the Following" och nya "Game of Thrones" snart också.
 
Jon Snow...say no more.
 
Vill jag köpa: Lite vårig inredning och nya sköna, snygga träningsskor. Och det ska jag göra i helgen, jippie!
Surfar jag: Bloggar och Blocket, sistnämnda med fokus stokkegrejer och en (typ) sekretär som vi ska fixa till sköntbord. Och tapeter! Baby härom dagen: "Alltså, du MÅSTE bestämma tapet till barnrummet snart!" Oh no vilken oerhört jobbig uppgift! Synd att jag slipper spackla och måla (är inte betrodd av olika anledningar...) ;-)!
Planerar jag: Barnrum, inköp och framtida jäkligt annorlunda ekonomi :-/. Det mesta skjuter jag dock upp till juni då jag ska vara l e d i g. Hurra!
Ororar jag mig för: Hm. Ingenting. Eller att jag ska få foglossning då kanske? Och lite den där ekonomin också...
Glädjs jag över: Att jag är frisk och att alla mina älsklingar också är det, i det stora hela iallafall. Härom veckan fick vi veta en tråkig nyhet beträffande några vi älskar - men i det långa loppet kommer det leda till nåt gott ♥. Så glädjs jag över vårvärmen som lär vara på intågande och att jag är tredagarsledig i helgen och har massa lovely plans med flera bejbs. 
 
!
 
Nej, nu mot gymmet!! Ingen höftkänning what so ever sedan igår lunch, det var väl bara nån form av träningsvärk va? Let´s find out!
Etiketter: Pepp & Motivation!,

  
Skrivet av: Debbsan

Och jag gläds över vår superdejt med minibejbsen på sönd! Kram

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: