Här vare hembakat!!

Hade ställt klockan på sovmorgon i morse men när den ringde (ja, först fattade jag inte vad det var som lät, var det brandlarmet?? Dras med lånetelefon...sony ericsson experia. Alltså, stackars er som har den och inte iPhone...men det är en annan historia!) stod jag i köket, hyfsat decent klädd, nyfrukosterad, sippande på påtåren bakandes - tadaaaa - bananmuffins! Har varit duktig hela veckan och låtit ett gäng bananer ligga och bruna till sig, köpte dem i förra lördagen och idag var de bakmogna. Hade i lagom stora bitar av mörk choklad den här gången och gjorde dem lite mindre, SÅ mumsiga!
 
 
 
Sen fortsatte dagen i tema bakning då kompis D och hennes småbabes kom. Det har rullats chokladbollar och knådats kanelbullar minnsann. Och fikats, givetvis!! Alltså hembakat....doften, smaken! Har inga problems att hålla mig från traditionellt godis (förutom lakrits dårå), ballerinakakor köpebullar och company, men hembakat skulle jag aldriiig avstå! Själavård it is!
 
Innan Räkan gör entré ska jag baka massvis att ha i frysen till alla som ska komma och nosa och fika här. Har redan bestämt vilka recept det blir (återkommer givetvis i frågan!) och spanar efter en adekvat frysbox på blocket som vi kan ställa i varmförrådet ute, hehe. Har bestämt vad jag ska frysa in för matlådor också faktiskt, så vi kan ligga i soffan och vila mest hela tiden så länge det behövs där post partum. Dylikt planerande är typ det bästa jag vet!
 
Förresten så lyssnade jag på en gammal podd idag (igen...); Hannah & Amandas "Bland tulpaner och dönickar" och där pratas det om andra intressanta förlossnings- och BBförberedelser. Återkommer, som sagt ;-)...
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Så mysigt vi hade! Va rolig du är som redan planerat vilka matlådor du ska frysa in! Du är till o med värre (bättre) än mig när det gäller att planera! Hörs honey!

Svar: Tusen tack för idag - SÅ mysigt (och smarrigt!!)!! Hoppas på repris där jag får göra om och göra rätt beträffande dubbeldammsugningen, müsliglasburken och skitordet ;-). Love!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: