GrötTips med mera

 
Har sussat som en kratta i natt och därmed ställt in samtliga av dagens planer förutom lång eftermiddagsprommis med en vän jag inte träffat på...år? Aja, egentligen var det väl bara en förmiddagsvända på gymmet jag hade planerat utöver nämnda. Efter en liten powernap följt av snabblunch i form av gröt och äggmacka känner jag mig faktiskt i hyfsad form igen. Tre fyra topptips att proteinpimpa grötlunchen/frullen förresten:
 
  • En halv skopa neutralt proteinpulver i gröten!
  • En rejälan hög keso on top!
  • Ett kokt ägg vid sidan!
Update
  • Ett glas hederlig komjölk, såklart! Hur kunde jag glömma?
Stående inslag i mina numera himla sällan förekommande grötmål.
 
Förresten känner jag mig fortfarande riktigt snuvad på den där utlovade våren och ser ut att blåsa nåt vansinnigt ute för tillfället. Nåväl, upp med håret i en stram tofs så det inte flyger runt i ansiktet och på med vindtät jacka bara - och tur att jag får sånt förträffligt sällskap på prommisen! En av mina lokala springförebilder minnsann, till och med distansmässigt värre än mig (som kallar maraton för "min" distans) då hon helst kutar ultra i skogen. Och morsa har hon blitt sen sist också! Inspirerande!!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Snorkkis

Segt att inte kunna sova. Hoppas nästa natt bjuder på bättre sömn. Och mys med promenad!

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: