SimbaSoppa & LyxKesella

 
Veckans lediga dag idag (eller vänta nu...jag är visst TREDAGARSLEDIG i helgen också, moahahahaha!) och det firades med, förutom ljuvligt skön sovmorgon följt av dito powerwalk före frukost, en lunchbjudning med några riktiga toppsnäckor som jag gillar massor. Till dessert åt vi min nya favvorätt fruktsallad ;-). Ett par sortes äpple, päron, vindruvor, apelsin, banan, valnötter, ananas (jaså? Ni kan redan receptet på fruktsallad alltså?) MUMS! 15-veckorsdagen till ära toppade vi med kesella vanilj och kesella citrus varav sistnämnda var ätpremiär för mig och så himmelskt god!! 
 
Iallafall så gjorde jag en mycket snabb och rätt så varierbar soppa som jag täkte slå ett slag för:
 
Klicka på bilden som kommer ni till nåt lite mer lättläst...
 
Vi toppade med handskalade räkor och åt ett smarrigt nybakt bröd med mycket smör och ost uppepå, till. Det har blitt nån form av grej att vi serverar soppa på våra tjejluncher - en himla bra tradition tycker jag! Så gott och supersmarrigt särskilt så här i snöiga vintertider ju.
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Låter som en god soppa!

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: