Pannkaksfrulle i arla morgonstund

Japp, jag skippar ju de där hårda fibren nowadays relaterat till fucked up mage (specificering här!) så gröttallriken jag ätit tidigare när jag haft dagturen på jobbet (uppstigning 0530 sharp!) är nu utbytt mot minst lika enkel som smarrig som mättande bananpannkis.
 
Just do as follow:
 
 
  1. Kliv upp när klockskrället ringer, tvätta fejset, kissa, smörj in dig och fixa ev lite mejk up.
  2. Gå ut i köket, knäck 2 ägg i en skål, i med 1 msk jordnötssmör och 1/2 banan.
  3. Smörj ut lite rapsolja (eller kokosolja om du är mer modern) i en panna och hetta upp den...
  4. ...medan du mixar pannkakssmeten med handmixern.
  5. Häll smeten i panna, sänk värmen.
  6. Sätt på mascara som du glömde.
  7. Tillbaka till köket, vik ihop pannkakan (nu har smeten stannat va?) på mitten (bara dumt att försöka sig på en helomvändning tidig morgon på fastande mage...). 
  8. Gå ut och hämta tidningen.
  9. Vänd pannkakshavan på andra sidan och stäng av spisen.
  10. Häll upp ett glas (laktosfri) mjölk, stjälp upp pannkakan på tallrik och toppa med äppelmos, kesella och massa kanel (eller bär om du kommit ihåg att tina dem...eller kiwi om du orkar skala och tärna).
  11. Ät!
Inte särskilt avancerat med andra ord (och det jag försöker säga är att det inte tar mycket av morgontidningen att göra pannkis faktiskt - man gör ju allt annat samtidigt!).
 
God morrn glada magen!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: D

Tänk att jag har bara lyckats en gång att ha banan o jordnötssmör samtidigt! Dock har jag inte gjort det på morgonen nån gång. Kanske värt att testa?? Ha en riktigt bra dag fining!!

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: