Tjuvspring

Äh, det blev visst inte så mycket bloggande förra veckan heller, trots att ongen ständigt hade någon annans axel än min att hänga på och trots att jag fick samtliga måltider serverade och allt annat runt om kring fixat också. Helt enkelt lade jag väl tiden på annat! Promenerade mycket i det ljuvliga höstvädret, hängde med älsklingar jag träffar allt för sällan, vilade. Som vanligt trodde jag att jag skulle hinna SÅ mycket mera...träffa fler folk och träna styrka ordentligt, bland annat ju. Det gick så gott som jättedåligt med sistnämnda, men mer om det i ett annat inlägg (vilket förhoppningsvis publiceras innan sekelskiftet).
 
Nu till det mer intressanta! Rubriken hintar om det ja - jag har alltså tjuvsprungit lite, trots att jag kanske inte borde. Det rör sig om en så oskyldig liten sträcka som typ knappt två kilometer iallafall och tempot var extremt stukat. Sägas ska väl också att det var helt "ofrivilligt" (åtminstone heeelt oplanerat!). För att vara tydlig var jag alltså ute på en PW solo då mormodern ringde och informerade om att det var en MYCKET missnöjd liten Räka som hängde på hennes axel (vilket även hördes över luren...). Jag spelade cool och sa att jag kommer snart, men så snart jag hade lagt på växlade jag alltså till spring(lufs/jogg)steg och tog så den återstående biten. Känslan då? Jovars, förutom att jag kände mig som en spretande flodhäst så kändes det jäkla skitbra faktiskt. Ingen näradödenupplevelse och ingen livmoder/urinblåsa/ändtarm som ramlade ur. Hurra! Men okej, såklart råder festina lente-mode ännu.
 
Räkan? Han sov så sött som bara Räkan kan när jag härligt svettig kom fram. Det händer sig visst att små barn skriker ibland, trots att man inte riktigt fattar varför. Men den här gången var han nog bara trött.
 
Och ganska många gånger var han med på prommisarna också (och så även mina "snabba" skor...)
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Andréa

Härligt med spring! Och om det kändes bra var/är det garanterat inget skadligt. Hur gammal är räkan nu? Det dröjer nog inte länge förlänger du springer "på riktigt"!

Svar: Superhärligt faktiskt, även om målet var en extremt ledsen liten Räka (som dock inte var ledsen längre när jag kom fram alltså...). Nä, jag känner också så, lyssnar man på kroppen ska det nog vara lugnt. Räkan är 7,5 veckor nu och min smått inofficiella plan är att kunna springa från han är tre månader. Det ser ljust ut! Kram på dig!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Skrivet av: Snorkkis

Åh vad kul med springet. Ändå klokt att ta det lite lugnt... springa hinner vi ju hur mycket som helst framöver!

Svar: Absolut lugna puckar!! Oj var här ska springas så småning om!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Kul med lite tjuvspring! Kommer att testa ett nytt träningsupplägg inför maran (precis som jag haft flera träningsupplägg innan haha) kommer nog även passa dig perfekt! Mer om det när vi ses! Kram

Svar: Hehehe. Ska bli spännande att höra! Annars har jag ju en keeper från förr faktiskt.
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: