Status en månad post partum

Tänk att det redan gått en månad! Åh, det har hänt så mycket under denna tid...och samtidigt ingenting! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om vår älskade unge, om hur han är och vad som händer. Men NÄ, nu ska ju den den här bloggen faktiskt inte handla om Räkans ät-, sov- och bajsvanor utan mer om mig och min come back på den fysiska fronten (även om vissa av ungens vanor faktiskt påverkar detta och därmed kanske kommer outas i viss mån...)!!
 
Så, hur står det således till med kroppen?
 
Jo. De första två veckorna tyckte jag att kroppen återhämtade sig i en rasande takt och tänkte att jag kanske var nåt slags fysfenomen som skulle vara i toppform efter en månad eller så...men nu har jag fattat annat! Jag känner fortfrande att min bäckenbotten med omnejd liksom "blir trött" efter att jag har gått längre sträckor. Då upplever jag en tyngdkänsla, som ett tryck nedåt. Dessutom känner jag mig lite "hjulbent" när jag går, det är liksom stelt och stretigt i området nedanför...ljumskarna, så att säga. Givetvis hade jag inte sprungit ens om allt hade känts tipp-topp så här nära på förlossningen - men dessa känningar gör iallafall att jag inte ens är ett dugg sugen att prova. Så det är ju bra, på sitt sätt. 
 
När jag var på BVC senast så vägde jag inte bara Räkan utan även mig själv och kunde konstatera att jag har sju kilo till min bästa trivselvikt. Vanligtvis väger jag mig inte för att känna in formen, utan mer...ja känner in den, helt enkelt. Nu tänker jag dock fortsätta att kliva upp på vågen de gånger vi besöker BVC för att se att siffertalet sjunker, och att det sjunker i en hälsosam takt! Hoppas jag inte verkar sådär vikthetsig - för jag känner mig inte så! Det känns som att det lätt skulle kunna gå åt två rätt så ohälsosamma håll med en sån här bossig krabat vid sin sida 24-7; endera hinner man inte äta alls och rasar i vikt eller att man bara hinner äta typ fika och godis och det går åt det andra håller... Inget av det verkar intressant ju.
 
Annars är väl kroppen rätt...ja, lös, får man väl säga. Ganska så väntat och helt okej förstås. Jag fortsätter med mina vangsPWs och kör lite MammaMage då och då (nån mer som har strul med den appen på det vis att den inte alltid räknar ner antalet gånger ni tränar??! Galet frustrerande!). Tänkte sätta ihop några snälla rump- och benövningar man kan köra snabbt också, utfall och squats.
 
Nu vaknar Räkan, gotto go! En sällsynt bra tajming iallafall - har precis druckit ur kaffekoppen!
Etiketter: Min come back,

  
Skrivet av: linda modin

Hej!
Det låter sunt att ta det lugnt med kroppen. Jag tyckte du var jättefin och såg stark och pigg ut. Det var så kul att se honom live, lille pricken. Kram!

,
Skrivet av: Åsa

Jag har haft liknande problem med Mamma mage-appen. Får väl tänka att man får sig ett extra pass!

,
Skrivet av: Jossan T

Jag tror att mamma mage appen är upplagd sådär.. Det är skitbra att den inte räknar ner när man inte hinner göra alla övningar på en gång, för då måste man ju gå in igen och då försvinner omgångar man inte kört i så fall. Men det är dåligt när man vill köra flera gånger om dagen, som sagt... Jag störde mig också på det. Men det blir bättre när man kommer till typ nivå 3, då räknar den varje gång. Den är upplagd så att vi "hetstränare" inte kan köra för fort :-)

Svar: Misstänkte det...typiskt, hehe. Kram på dig!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: