Träningsrevidering

Joggeriet funkar finfint så jag reviderar nu min träningsplan en smula. Ungefär så här kommer jag köra den närmaste månaden:
 
Tre joggpass per vecka:
  • Två korta distanspass, dessa initialt på 5 km och sedan förlängning med 1 km per vecka om allt känns top notch i knän etc. Kan vara med vagn men väldigt gärna utan (har faktiskt inte sprungit med vagn ännu!!)
  • Ett "långpass" på helgen, vilket igår söndag var 7 jäkligt sköna kilometer. Förlänger detta pass med 1-2 km per vecka.
  • Minst en dags vila mellan joggarna!
Tre styrkepass:
Åsså lite dagliga prommisar och skön framför-teven-stretch (saknas fortfarande rörlighetsträning...får se när jag får till nåt sånt!). Tänker mig att det blir perfekt att få till lite mer kvalitetesriktig löpträning om (när!) jag passerar efterkontrollen om några veckor. Och då är leder och ligament redan en aning tillvänjda. Elementärt!
 
Dagens blev en höstig vagnprommis tur & retur gymmet. Har haft mitt gymkort på frys de senaste månderna men nu har jag faktiskt sagt upp det, trots att jag egentligen älskar stället och de har barnpassning. Smakar det så kostar det dock och jag känner att jag nog inte kommer att ha tid att ge mig själv valuta för pengarna där den närmaste tiden då jag ju kommer ha fokus på springeriet!
 
Och den lille chefen ÄLSKAR att sova i vagnen...men när han vaknar (vilket han gör så fort man parkerar en kortis...till exempel för att lite snabbt säga upp sitt gymmelemsskap...) ska han upp-upp-UPP och helst NYSS! Bärselen är alltid med i packväskan. Och nog blir det lite extra träning när man får bära en knapp sexkilosbebbe i värmande höstsol.
Etiketter: Min come back,

  
Skrivet av: Andréa

Minns det där med att komma upp fortare än kvickt så fort en vaknar... :) Med den nya sovs det dock ännu bra i vagnen. Får se hur länge det håller i sig... Förhoppningsvis hela vintern, känns så mkt krångligare med selen då, jämfört när det är lite varmare.

Kul att löpningen funkar så bra!

Svar: Jamen man tycker ju att det kunde vara härligt att liksom passa på att ligga och småmysa och vakna till lite...men det är liksom gapskrik och tutt på momangen ;-). Det är absolut ett aber med selen och de kallare graderna...jag har köpt en slags åkpåse som man kan göra om till overall med några enkla omkopplingar på dragkedjorna, så jag kan få ner honom i selen varm även när det är kallt ute. Men meckigt absolut.
Det skulle helt klart underlätta en smula om han inte ratade liggvagn och napp så hårt, hahaha.

SÅ härligt att du återhämtar dig så snabbt och jag är så glad att förlossningen blev så bra den här gången!! KRAM!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.ccom



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: