Det tar sig!

En skogsbacke förra söndagen...
...och samma skogsbacke idag!
 
Det var inte bara färgmässigt det var annorlunda i skogen idag - även fysiskt var det skillnad! I bilen på väg dit tänkte jag att det här nog skulle bli en riktig pärs då jag kände mig både stel och svullen, men icke alls faktiskt! Benen ville börja lufsjogga med det samma och de ville helst inte sluta heller. Eller jo, i de brantaste motluten vill de det och i de brantaste medluten fick de också lov att gå. Förra veckan tog den kuperade svängen alltså 1 timme och 20 minuter mot dagens 1 timme & 7 minuter. Skaplig kapning! Jobbigt var det såklart, det ska det vara med träning ju, men det var långt ifrån skitjobbigt och det kändes bra i kroppen hela vägen. 
 
Note to self: Dubbla sportbehåar kan vara en god idé nu och en tid framöver. Om det var någon kroppsdel som kanske inte tyckte att det var sådär skitskönt så var det innehållet i sportbehån.
  
Nöjt summerar jag 44 kilometer i spirorna denna vecka och noll fusk med styrkan. Kosten gick som vanligt toppen veckans första fyra dagar och inte lika toppen veckans sista tre...aja, det kommer en måndag snart igen ;-). Och förresten är det inte för sent att rädda upp den här sista veckodagen ju! Kanske grönsaker och dipp framför Bron i afton? Hur gott som helst ju faktiskt.
Etiketter: Cardion,

  
Skrivet av: Malin

Har anmält intresse till Berlin marathon nästa år, & i min hjärna har jag redan lyckats knipa en plats och jag ser mig själv träna inför mitt livs första (har dock sprungit under flera år) springlopp! Hur det än blir med det, så ska jag "utnyttja" att du börjar satsningen mot marathon före mig och därmed stjäla lite tips :)

Svar: Härligt!! Åh - håller tummarna STENHÅRT för att du kniper en plats! Uppdatera mig gärna om hur det går sen.Bra att jag får lite press på mig att vara ett gott sprinföredöme också, hihi.
Heja du!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: