Det går bra nu!

Men HEJ! Gästerna avlöser varandra här hemma så tiden att plita i bloggis är knapp, även om det förvisso är mormodern som hälsar på just nu och jag därmed typ har blivt av med ongen min och därmed borde ha ungefär all tid i världen... Den tiden har jag dock lagt på annat. Typ att hänga i soffan, färdigställa nåt symaskinsprojekt, dricka latte med kanel, laga smarrig mat, vila...och ja; träna, självklart givetvis. 
 
I söndags (efter en helg som var dekadent härlig men på ett (för mig på länge...) sällsynt balanserat vis!!) nytt "distansrekord" med 8 lätta kilometrar. Hemmastyrka på det. Idag en vardagsjogg på 7 mycket lätta kilometrar. Utomhushemmastyrka på det. Ljuvligt med "varmt" och skönt såhär i nästannovember ju!
 
Det går så HIMLA bra nu med springeriet alltså! Det går förvisso inte fort alls (runt 6 min/km för den intresserade, slår mig i backen på att det är ett gäng fartkåta människor som spekulerar?!) och det är som ni ser inte alls långa (med mina mått mätt) strapatser jag företar mig, men alldeles alldeles lagom och jag känner att jag plättlätt skulle kunna dubbla distansen! Ljuvlig känsla! Dock är jag så pass klok nowadays att jag kommer öka distanerna försiktigt. Vem känner liksom inte igen den där att man blir så übermotiverad och kickad att man smäller av ett pass om dagen och endera 1. tappar motivationen (well, aint gonno happen här!) 2. blir skadad (det är vad jag räds...)?
 
Men att jag tillryggalägger en skön mil på Räkans 3-månadersdag som nalkas till helgen...det är nog så hugget i sten det kan bli! Tjoho!!
Etiketter: Min come back,

  
Skrivet av: Andréa

Kul att det känns så bra! Snart får även jag börja testa lite smått. Som jag längtar!

Svar: Å kul att det känns så bra för dig!! Du är grym!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Skrivet av: Karin O

Vad bra du kämpar på och 8 km!! *applåderar*

Svar: *tackar & bockar* :-D
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
Skrivet av: Snorkkis

Härligt att det känns så bra! Fortsätt njuuut!

Svar: Haha jaaa...för när det väl ska intervallas kommer man eventuellt kanske inte förstå riktigt vad man längtat efter (förrän efteråt!!)
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Härligt tjejen! Till våren kutar vi intervaller tills kräkstadiet tar vid! Pöss

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: