Veckans träningsplan...?

 
Mycket möjligt att mamin har fått hybris såväl kropps-, bebisrutin- och tidsmässigt, men plötsligt hade skallen knåpat ihop en (väldigt extremt preliminär) träningsplan för veckan faktiskt. Så som jag alltid gjorde förut, prepreggo. Eller ja, som preggo också ju. Men hittills har jag iallafall inte vågat mig på den postbebbe. Nåt sånt här visionerar jag dock nu:
 
Måndag - Lättdistans och styrka. Check! på förstnämnda med en 10 kilometersjogg runt stan i härligt kall temperatur och torr, skön luft. Min andra mil post partum och den kändes faktiskt inte fullt lika simpel som den första. Eller jo, efter 5 km lossnade det faktiskt. Benböj, utfall och ett par coreövningar återstår.
Tisdag - Promenad/Vila. Nä, den timmeslånga sövningspromenaden räknas ju inte som träning längre...så vila då.
Onsdag - Lättdistans. En mil igen, med sällskap av min bästa springkompis och maratonkompanjon Ida! Äntligen. Hon lär få dra ner på tempot ordentligt om hon vill ha svar på eventuella frågor eller påståenden, hehe.
Torsdag - Styrka. Hemmavid (i samband med sövningspromenaden som inte är nån träning). Blir core och rygg.
Fredag - Lättdistans. Typ en sisådär 8 km jogg. MED vagn. Upplevelsemässigt således typ en halvmara ;-).
Lördag - Vila.
Söndag - "Långdistans". Nytt försök på att tillryggalägga 12 km!! Ett par core:iga styrkeövningar på det.
 
Får se om en vecka hur jag fick till det! För övrigt är jag småsugen på en armhävningsutmaning...det är min största svaghet just nu tillika min bästa funktionella träning. Armhävningsutmanings-kick off nästa vecka kanske...? Undrar hur den ska se ut?
Etiketter: Veckans PLaaaN,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: