Två bilder...

Jamen time flies liksom, som man säger. Men jag tänker såklart på bloggis mellan varven och smäller av nån bild med telefonen då och då, företrädelsevis i samband med förtäring eller fysisk aktivitet. Igår hade jag vänner här på lunch och bjussade på min favvofiskrätt som jag gärna vill tipsa om! Recept här!! Fänkål och saffran liksom...livsfarlig kombo. Jag har dock i en skvätt honung med saffranet och byter ut mjölken mot matlagningsgrädde . Vill man lyxa så köper man färsk fisk och toppar med handskalade räkor (och överdrivet mycket dill - älska dill!!). Sen blir det ju alltid lite spad med grönsaker kvar och då bjukar jag spara det och ha i en burk tonfisk och äta dagen därpå. Idag, alltså! Hehe.
 
Och sen har det blitt lite halka minnsann - upptäckte jag också igår! Dags att byta däck (fyrhjulsdrift och dubbdäck - ÄLSKART!) och skifta gummistövlar mot kängor/uggs minnsann, med gummistövlar på isfläckar kan det gå illa och igår var det nära ögat... Lyx på nåt vis att det är den 15 november och man fortfarande inte har bytt dojor. Vintern låter sig väntas på och det gör ingenting. Men till första advent vill jag ha snö och tio minus, thank you very much.
 
Två till antalet är förresten också mängden springpass jag presterat sen sist. 10 km i onsdags tillsammans med Ida, vi pratade och pratade och p r a t a d e och det gick ändå hur fint som helst att springa och jag hade kunnat köra en bra bit till! Älska känslan! Tempot var därefter förvisso (tog en timme), och jag får påminna mig gång på gång om att tempo inte är väsentligt just nu. Grundträning, distans, uppbyggnad!! Idag ett lite kortare pass på 8 km med efterföljande corestyrka. Fredagsfys före fredagsmys, you knowe!
 
Och apropå 15 november...inlägget om vår bli-gravid-resa är inte klart ännu, jag har inte skrivit en bokstav sedan sist (eh?). Men det kommer, så småningom. Dock säkert inte förrän nästa vecka för helgen är rätt fullsmockad med trevligheter faktiskt. Typ midddag och fotboll med vänner här ikväll, familjemys och middag hos vänner i morgon kväll, en hel del träning, lite hockey och mer familjemys.

  
Skrivet av: Debbsan

Alltså va snygg den där filten är!! Typ det finaste jag gjort i virkväg! Det bästa till den bästa! Kram!!

Svar: Word bejb!! Har förklarat för såväl kreti som pleti att den kommer från det anrika märket devoted by debbie efter OTALIGA förfrågningar. Love it! Ses om några timmar, den ena mindre utsövd än den andra gissar jag, HAHA. Pöss!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Debbsan

Handmade by Debbie om jag får be😉😉😘😘

Svar: Eh...därför det inte har trillat in så många beställningar på den filten då, sorry bebj ;-). Äh - amningshjärnan igen. Tack för fruktsalladmanian igår - smarrigt och mysigt. Ses snart igen!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: