Fys + Mys = FreDag!

Fredag och bara ett par dagar kvar av november. December, a.k.a mysmånadernas gigant, är på intågande och idag ska jag få ner kartongerna med  ljus och lyktor från vinden! Det blir som vanligt en ganska så sparsmakad pyntning här hemma. Hade tänkt byta gardinerna i vardagsrummet till röda, men de verkar ha slutat med "min sort" på ikea och då är jag helt enkelt för bekväm för att orka. Ingen julgran heller - förstår mig inte riktigt på att ha ett träd inomhus och hänga massa tingeltangel i, men antar att vi kommer vilja ha ett nästa jul iallafall när Räkan är lite större. En adventsgran utomhus ska jag ha iallafall, det är tredje året jag säger det nu så vi får se om vi får till det i år. Tredje gången gillt liksom? Lite juliga blommor ska jag handla iallafall.
 
Planerna för helgen är lussebak, adventsmys och födelsedagskalas. Långdistans också förstås! Nu ska jag plocka ur den lille ur hoppgungan (ny grej som han är väldigt road av men inte får sitta i särskilt långa sunder - han är ju så liten ännu!) och mata i honom ordentligt innan take off för en vagnjogg runt stan. Som vanligt fredagsfys före fredagsmys.
 
Myset kommer förresten bestå av eftermiddagschill (kanske kan jag få till pepparkaksgranola?) följt av middag med sis och hennes A här i afton. Känns som en himla skön plan!! Förresten tänkte jag outa min decembertränings(och bloggnings...)plan också men nu verkar min tid vara över för denna gång enligt herren i hoppgungan...kanske återkommer i eftermiddag? So long!!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Snorkkis

Ja december är ju så mycket mys. Lyxigt att man får vara helt ledig nu och mysa både morgon, dag, kväll och natt! Någon julshopping i Stockholm inplanerad kanske?

Och jag hoppas ju på fortsatt bloggande!!!

Svar: Så jäkla lyxigt alltså!! Jag som dessutom alltid jobbat varannan helg och dito storhelg tidigare - tror knappt att det är sant att ska vara ledig såväl nyår som påsk och midsommar och...ja jösses vilken LYX!
Ingen julshopping i storstan i kalendern, men det vore så väldigt kul att ses nån gång!! På en kaffe eller springtur eller vangprommis eller alltihopa. En dejt efter årsskiftet kanske?

Och den gamla adressen har du ju ;-). KRAM!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Mysiga planer!! Särskilt morgondagens! Cant wait! Ses!!!

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: