TisdagsChill

Jag sitter faktiskt i detta nu och skriver historian om hur vi blev gravida efter många års prövningar. Är tvungen att göra en liten paus, torka nån tår och andas in tacksamheten över livet...
...över ALLT liv, men mest lilla liv som sover sin lunchlur ute i vagnen precis nu. Ett sånt där mirakel, ni vet!
 
Idag vaknade vi inte förrän halv tio! Eller egentligen var det  någon liten herrre som ville upp ett par timmar tidigare men jag lyckades söva om honom, hehe. Även om halv tio är nästan är lite för länge att sova till verkar detta dock vara en bra dag att sova bort delar av. Gråblaskigt väder och inget direkt upphetsande i kalendern. Efter sövningsprommisen blev det lite styrka (ja, jag erkänner - jag fuskade med måndagsbenpasset igår!) och smarriga rester bestående av citronlax, fullkornsbulgur och smögensås med broccoli och morötter. MUMS! Snart ska jag koka ihop en mustig (och stor sats!) köttförssås till i afton. Ja, sedan viktväkteriet började äter jag bättre än på länge. Vilket ju också var tanken med det hela. Och hektona rinner av mig så smått ändå, ja.
 
Förresten har jag fått hem en sån där hajpad fönstertvättare (tack mor & far!!!!) från Kärcher som jag kanske hinner prova?! Putsa fönstren i november verkar flokigt men det är ju ändå plusgrader. Och för första gången i mitt liv är jag sugen på det, bäst att passa på då.
 
Ja det var min tisdag det, himla intressant.
 
Men den där bli-med-barn-berättelsen kanske är mer intressant för någon? Hade tänkt publicera den på en viss årsdag (tror det är den 16de men måste kika upp i förra årets kalender...) men vi får se om jag hinner klart. Himla lång är den i detta nu, redan! Men den är också väldigt ocensurerad för tillfället, därav några tårar alltså...vi får se hur djupt av mig själv jag orkar blotta sen. Nåt blir det iallafall.
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Karin

Låter som spännande läsning:)

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se
Skrivet av: Johanna

Åh, vad glad jag är att du efter mitt och andras önskemål väljer att skriva om er resa. Jag tror att det kan hjälpa mig/oss och alla andra i samma sits, rent mentalt. För att inte känna sig som världens ensammaste människor.

Ser fram emot inlägget och till dess kämpar jag och min sambo på med VÅR resa!
Stor kram!

Svar: Hoppas jag kan ge massa hopp! När man börjar berätta så är man inte alls ensam, det är liksom vanligare än man tror. Såklart är det upp till var och en hur öppen man vill (orkar) vara, men när vi började berätta blev det nästan lättare eftersom man fattade att det var vanligt. Och så fick vi höra så många histoirer med lyckliga slut!!!Stor kram tillbaka!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Snorkkis

Skönt med sömn i regnrusket. Och visst är de små riktiga mirakel. Ofattbart nästan.

Ser fram emot berättelsen och tycker du är så stark som vill dela med dig och något så privat.

Svar: Ja det är ofattbart. Helt magiskt fantatstiskt! Berättelsen kommer nästa vecka! Kram på dig och trevlig helg!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Åh va spännande läsning det låter som! Läser gärna den ocensurerade om jag får även om du inte lägger ut den här. Starkt att du vill dela med dig! Hjälper säkert många! Fönsterputsare - ge mig! Har tänkt putsa hela hösten men det blir aldrig av o det är ju som sagt inte minusgrader än. Vill du öva på några riktigt skitiga fönster så kom hit! Pöss

Svar: Såklart du ska få läsa den bejb! Och dina fönster kan jag givetvis putsa, den här makapären är en succéapparat! Love you - ses söndag!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Åsa

Spännande att höra! Vi har gjort samma resa, två gånger. Hade 'årsdag' igår o sitter med vår andra lilla tjej i knät o myser.

Svar: Åh det är ju helt fantastiskt! Tror det kanske blir en skvätt champange ikväll. Trevlig helg!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Malin

Åh ska bli spännande att ta del av er resa, som skrivet ovan, starkt att dela med sig! Tror dock det kan ge hopp till många läsare :)

Ps: vart har du inhandlat gardinerna i bakgrunden? ;)

Svar: Ja det vore grymt att få bidraga med lite hopp!!! Gardinerna är sånna där platta (superbilliga...) historier från ikea, sånna man kan dra fram å tillbaka liksom. Bra när man har mycket insyn vilket vi har. Trevlig helg!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Anki

Ser fram emot att få läsa om er historia. Riktigt starkt av dig att dela med dig av det!

Svar: Blir långläsning ;-). Trevlig helg fina!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://metrobloggen.se/vagenmottjejklassikern



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: