Back in Bollan...

...och skönt grundad med många timmars sömn (om än inte särskilt sammanhängande måste jag väl erkännna) och en rejäl skopa havregrynsgröt toppad med mammas lingonsylt var det ljuvligt...
 
...att ge sig av på en springsväng i sköna fem minusgrader. Ingen vind, strålande sol och en klart blå vinterhimmel! Relaterat till frånvaro av såväl underställ som springtajs bet det lite i rumpan initialt...
 
...men efter att ha passerat de där magiska trekilometerssträcket blev jag som vanligt mitt eget element. Perfekt springväder, om jag får bestämma perfektion. 13 km var planen men då Räkan precis vaknat när jag svängde in på uppfarten blev det till att avsluta med ytterligare en kilometer med vagn. Sen sov han gottigottigt ytterligare ett par timmar.
 
En het dusch, mammas smarriga omelett och eftermiddagsmys i soffan är avklarat och om en stund bär det av till några älsklingar på fredagsmiddag. Där möter även tillrest papi upp, hurra!! I morgon julmarknad och en massa familjemys bara. Här biter frosten sig fast i det gröna även dagtid och på sjön ligger ett tunt, tunt lager is. Åh - jag önskar mig SNÖ till nästa helg!! Älskar november, älskar december...
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Åh va härligt med julmarknad o minusgrader! Bra sprunget med vagn dessutom! Kram!!

Svar: Ja supermys!! Haha inser att jag var lite otydlig där - det var faktiskt bara den sista km jag hade vagnen...men fort gick det då och gott sov han sen ;)
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Snorkkis

Julmarknad - så mysigt. åh, älskar allt som har med jul att göra... utom julklapparna då...

Svar: Jag med!! Måste dock erkänna att jag gillar klapparna en del oxå. Men jag undrar lite vad en sån här liten kan önska sig?!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: