Todays WorkOut (Nytt PB, hehe...!)

 
Idag grejade jag helt klart PB i "andra trimesternlöpbandslufsjogg" med 8 kilometer, och jag höll löpsteg heeela vägen! Det gick i vanligt preggoordning riktigt skönt slow (låg jämnt fördelat mellan 9-10 km/timmen med ett par korta 100-meterssejourer återhämtning deluxe i 8,5 km/h-tempo) och cardion var uppdelad på 4 km före och resterande efter styrkan, men gudars så skönt att det ännu går så enkelt!! Jag njuter av varje steg som om det vore det sista (på ett tag...) och HUjäklaRRA för att magväken är puts väck! Kan inte nog glädjas över det.
 
Dagens styrka:
 
Rygg & triceps
Latsdrag 25 kg
Rodd 22,5 kg 
Ryggresningar i maskin (skulle snarare kalla det "ställning" tror jag)
Tricepspress i kabeln med rak stång, 32 kg
Tricepspress med 7-kiloshanteln bakom skallen
 
12-15 reps, 3 set, KLART! Som sagt, förmiddagar är det här preggots tid.
 
Förresten så läste jag i en av mina många preggoappar att det skulle vara "normalt" att ha gainat cirkus 4,5 pannor i nuläget så jag ställde mig på gymmets våg också och kan konstatera att det är precis vad jag har tjockat på mig. Okej, plus några hekto till. Känns bra och jag känner hur liksom bentätheten ökar och senor och ligament sträks av allt lufsande med min nya härliga tyngd. Shit vad jag ska palla med sen post partum bejbs!! Silvertid på LidingöLoppet 2014, here I come!!!(??????)
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Andréa

Hehe jag hade lagt på mig 7kg när jag var halvvägs mins jag. Fast sen blev det iofs inte mer än 3-4, möjligtvis 5 någonting ytterligare. Kan liksom inte sluta fascineras av hur kroppen sköter det där så himla bra bara man litar på den och gör som den säger. Verkligen smart!

Svar: Jaa det är oerhört facinerande. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna fortsätta röra på mig och har ett lite småhemligt inofficiellt mål om att inte lägga på mig mer än 10-15 kg (exklusive all den där vätskan man får räkna med på slutet, såklart, det räknas inte!!), men det verkar ju som att det där är helt upp till kroppen det där. Ja, så länge man upprätthåller viss energibalans vill säga.Tar dock gärna nåt kg för mycket än för lite och hoppas att jag kan amma ordentligt.
Kroppen är bäst!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se
Skrivet av: D

Härligt bruden!!! Kram

Svar: PUSS!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: