Todays WorkOut

Cardio:
  • Jogg på bandet, totalt 8 kilometer på extremt okänd tid ;-). Anpassar som vanligt joggupplägget efter dagsformen och idag ledde det till 100 meter PW följt av 400 meter jogg x massvis. Funkar toppen, blir liksom lite sådär lagom flåsig när det är dags för en lagom kort PW-återhämtning.
 
Styrka:
Tabata-akompanjerad pilatesbolldate så som följer...
  • Ryggresningar på boll
  • Lateralflexion på boll
  • PushUps med knä/lårpartiet på boll
  • Plankan med armbågarna...på boll, ja
20 sekunder aktiv tid, 10 sekunder vila i 8 set och således totalt 4 minuter per intervall = TABATA. Ladda ner en tajmer-app vettja, himla fiffig när man vill vara effektiv!
 
Inte dagens gym...
 
Ett lass hårdstekt falukorv (med den högsta kött% ica kan uppbringa...) med stuvade makaroner toppat med ketchup och mycket johnnys sötstarka på det, jaaaa tack!
 
(P.S. Blev avlöst av lillsyrran i omklädningsrummet och den här gången såg hon mig i princip så som gud skapade mig. Tefatsögon, haha! Japp, jag har helt klart tjockat på mig finfint. Som sagt...)
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: D

Tjockat på dig finfint är rätta ordet! Ser framemot att få se din vackra uppenbarelse imorgon! Kram❤

Svar: Haha, ja nu såg du ju. Mer bananmuffin till maggen!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Sara

Längtar så tills vi ses!! Kram

Svar: Åh jag längtar oxå - MASSVIS!! Stora megakramar!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Åhhh vad härligt att du fortfarande kan springa! Lite avis där :).

Svar: Ja jag är SÅ glad för det!! Men det är inte som förut, förstås. Egentligen funkar ju PWs himla bra också för såväl cardio som förbränning, men det är nåt särskilt med de där joggendorfinerna, flåset och svetten. Jag njuter som bara den för det är kanske inte långt kvar nu...
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg
Skrivet av: Em

Vilken fin rapport!

Jag är snart 17 + 0 och har inte kunnat ligga på magen på flera veckor. Springer fortf men drar inte upp varken tempo el sträcka. Mycket glad åt att spinningen funkar helt opåverkad, drömmer om lite utesäsong. Annars funktionell styrka och yoga, och tänker öka på simmandet.

Svar: Åh jag drömmer också om utomhussäsong - hoppas så på att hinna ta en liten liten långsam vårig jogg innan kroppen säger ifrån. Toppenbra träning du får till!! Just simnngen verkar ju vara en räddning för många senare i graviditeten, själv har jag lite badhusfobi så för mig blir det lurigt...men jag får nog jobba på den, vill ju såklart ha räkan på babysim!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.emscorner.wordpress.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: