PreggoVitaminen

 
Man rekommenderas ju å det varmaste att ta nåt litet vitaminpiller såhär i preggotider och faktiskt har jag tagit vitaminpiller varje dag i typ fyra år eller mer. Då har det varit en liten vit runt historia (asakul förresten på sjukan när någon glömt bort vad nån av sina mediciner heter och noggrant vill beskriva "....ja, den är rund och vit. Och ganska liten, men inte jättejätteliten..." osv, men det är en annan historia...) som ska vara sammansatt för folk som tränar en hel del och den har jag bara fortsatt med då den liksom har funkat även för preggorkoppen har jag tyckt. Egentligen är jag en sån som inte tror att man behöver tillskott om man äter så bra som jag gör, men så fort jag blir minstaste förkyld gör jag såklart som "alla andra", det vill säga molar fuktsallad på i huvudsak citrusfrukter och köper en burk vitaminer, hehe.
 
Iallafall. Jag blev ju jäkligt klen i måndags kväll-natt och tisdags morgon-lunch. Oerhört synd om mig då, jag blir ju liksom aldrig sjuk (som man säger). Så förutom att jag åt en sisådär fem kilo grapefrukt så köpte jag också en ny vitamintablett - den här gången Gravid från ACO. Två om dagen, mycket järn (kom igen magen - keep up the good work!), mer folsyra, alla braiga vitaminer med det åtråvärda D:et som spjutspets.
 
Så. Vad äter ni för preggopiller då? Eller andra vitaminer/tillskott? Någon som "vågar vägra"?
 
(Förresten, angående roliga saker folk säger på sjukan som vi vitklädda gör oss lustiga över i fikarummet...här har ni två exempel:
  • "38,1 grader???!!!! Alltså, det är jättehög feber för mig - jag brukar ha 36,4 normalt!!"
  • "Smärtans intensitet på en skala säger du? Ja alltså...åtta kanske? Men jag har väldigt väldigt hög smärttröskel!!"
 
Moahahaha.)
Etiketter: Kosttips & Recept,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: