En typisk matdag

Kl 19:05 lokal tid och vi försöker göra oss vackra för romantisk middag, hehe.
 
Tycker mig ha fått hyfsad rutin på solskensdagarna här nere nu och inleder som sagt varje morgon med ett träningspass. Sen vankas gofrulle...
 
 
...bestående av ett par rostade mackor med stekt ägg uppepå det ena och några bitar assorted cheese med gurka & tomat & saltgurka (!!!) uppepå den andra följt av en dignande tallrik med ihopplock från exotiska-frukter-delen. MUMS! Ett par koppar kaffe med varm mjölk och en liten liten godbit avslutningsvis. Kanske en krämbulle eller, som idag, en banankakebit. Det är thaisize på bakverken, det vill säga mini. Toppenbra ju! Kaviar saknar jag lite, men härom dagen när vi hälsade på vänner nere på Phuket fick jag stilla den törsten. Det är inte så att jag klagar utan heller!
 
Efter några timmars strandaktivtet (läs bokläsning, småprat, några dopp i ljummet, grönt hav) blir man ju småsugen igen...
 
 
...och då blir det en iskall cola light och fruktfat nummer två innan man slår ihjäl ännu ett par timmar med...ja vila, kärlek och rekreation, typ. Sen dags för lunch...
 
Kyckling i vitlök & peppar, tum som & liiiis. Kistan fullkomligt jublar över frånvaron av hårda fibrer!
 
...och nej, jag har ännu inte tröttnat på thamaten! Det finns ju så mycket olika, går att variera i det oändliga. Får det lov att vara en pad thai, stekt kycklig i vitlök & peppar eller sweet basil eller with chasew nuts eller baby corn eller grön/gul/röd/masam/etc-curry eller varför inte biff eller räkor i det samma? Nästan varje dag tar jag en tum som (papayasallad) vid sidan av köttet och trots att jag ber om att få den not so spicy svider det skönt i mun och läppar ;-).
 
 
Eftermiddagsmellis då. Frukt oftast och jag har fått ett helt nytt förhållande till bananer sedan den här preggoresan startade, bananer är ju grymt...eller varför inte glass för den delen? Jag älskar ju glass. Förresten, i andra trimestern bör man äta cirkus 300 kcal extra. En magnum, med andra ord ;-)! Och förresten 2, härom kvällen var vi ute på finmiddag och jag åt friterad glass till dessert. Himla intressant...och ännu mer gott, faktiskt! Lever ju enligt devisen "friterat är inte mat" egentligen, men glass är ju inte heller "mat"...så det funkar ju.
 
Middag blir lite olika, oftast nåt lite tjusigare än lunchen (även om jag gärna äter thai flera ggr om dagen). Härom kvällen hittade vi en riktigt fin pizzeria och det vattnas i munnen på mig när jag tänker på quattro fomaggion där. I morgon har vi bokat bord på stans bästa ställe (detta enligt tripadvisor, min "bibel" på resor)...
 
 
...och alldeles strax ska vi iväg på bbq på stranden arrangerad av grannhotellet som är ett riktigt lyxhotell. Hello lobster! Vackert, mysigt, romantiskt ska det bli...och GOTT! 
 
. Nu behöver ni inte oroa er för att vi svälter alltså.
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Mamma

skriv dina åsikter här. ♥

,
Skrivet av: D

Vilken tur att ni inte svälter ihjäl! Var lite orolig där ett tag ;). Ha det fortsatt fantastiskt de sista dagarna! Kramar💖💖

,
Skrivet av: Sara

Åh allt låter så ljuvligt och gott!!
Hoppas ni fick en mysig middag!?
Själv siktar jag på en ledig helg med lite slalom. Här har dom också lovat en del sol i helgen men temperaturskillnaden blir väl en sisådär 40 grader mot för er=) Skulle ju hellre sila sand mellan tårna på en strand i Thailand om jag ska vara ärlig!!
Ingen resa bokad än!!
Kram på er båda

Svar: Verkar ju vara toppenväder hemmavid också - härligt!! Men ja...40 graders tempskillnad är nog inte orimligt, hehe.Ses snart pinglan!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Men åhhh... jag kan ju knappt gå in här och läsa nu känns det som... så himla härligt ni verkar ha det :).

Svar: Ja det är verkligen toppenhärligt!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg
Skrivet av: Dagmar

Hoppsan Risk för övervikt där 😍

Svar: Haha jaaaa jag räknar med en 15 kg plus framåt hösten åtminstone! Ser fram emot en smarrig middag hos er snart. Massa varma kramar!!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: