Chili con Carne & sånt

Måndagen började i sann måndagsanda med att bilskrället icke behagade kicka igång igeeeen och det kändes lite väl signifikativt på nåt vis...sådan start - sådan dag, liksom? Men icke! Första jobbdagen på hundra år är tillryggalagd och det var riktigt himla skittrevligt faktiskt, veckomatsedeln spikad och kylen lagom maxad. Gymvisitet fick stå tillbaka för en prommis dock och jäklar i mig vilka isvindar det blåser ute! Förrädiskt vackert genom fönstret liksom. Powerwalkade mig till en svettig rygg för visso, men iskalla, vita fingrar utan känsel, vita fläckar på kinderna och en näsa om känns non existing ska vi strax råda bot på...
 
 
...med en rykande het stingslig chili con carne som puttrar lovande på spisen i detta nu! Nästan sådär helgfestligt gott tycker ju jag då. Vita bönor från Heinz, chiliflakes, cayenne, sambal oelek och minst två paprikor är ett måste, sen ska det ju koka lääääänge länge såklart och gotta till sig och det allra bästa är att den kommer vara ännu lite godare, hetare och rundare i smaken i morgon. 
 
Då blir det en repa på gymmet how ever - jag har ju trots allt en cykel! Njuter av rejälan träningsvärk i halva kroppen idag och visionerar, förutom en hyfsat långdragen date med löpbandet, en härligt funktionell omgång med pilatesbollen....love to be an addict!

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: