Banan(kaka)

Alltså jag önskar mig en sån där graviditetscraving. Vore så himlans spännande att känna hur det känns att liksom bara vara tvungen att smälla i sig en burk pepperoni/kapris/syltlök eller kaviar-/pepparrotstub. Ja, för typ choklad eller chipscraving vill jag givetvis INTE ha.
 
Det närmaste jag har kommit nåt sorts nytt sug är bananer i allmänhet...
 
 
...och banankaka i synnerlighet! Avrundade som sagt var varje frulle med en lagom skiva till kaffekoppen i Thailand. Igår när jag lunchade med bästa Debbsan på stan hade favvolunchhaket 20-veckorsdagen till ära tajmat hembaket med bananmuffin med gofrosting uppepå och MUMS vad vi smarrade! 
 
Faktiskt har jag tänkt baka banankaka i flera dagar nu men jag äter hela tiden upp bananerna i skålen innan de blivit så där bakvänligt leopardiga och mjuka. Typiskt. Det verkar inte spela någon roll hur många bananer jag köper hem, de bara tar slut. Kanske jag får lägga in ett par hos grannen så länge.
 
Så, är det någon som har någon spännande preggocraving att delge? Eller kanske sitt bästa banankakerecept...?
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Debbsan

Självklart sitter jag på inte mindre än två dunderrecept men de får du inte förrän du kommit hit o provsmakat först! Kram❤

Svar: Klart du gör min käraste supertant!! Can´t wait to try!!!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Josefin

Hahaha, underbart att du äter upp bananerna innan de är lagom till kakan, love it! (:

Jag gjorde ofta en banankaka/bananbröd/banannågontingjagvetintevadjagskakalladet som jag åt till frukost med en kvarg/philadelphiablandning + några valnötter på toppen. Supergott! Receptet hittar du här:

http://www.aliceaugusta.se/bananbrod-banankaka-banangott/

Men jag skulle nu för tiden inte använda steviaströ utan kokossocker/honung/mixade dadlar eller ingen sötning alls. Banan är ju rätt sött i sig (:

Jag har inte heller fått någon sån där gravidcraving och jag måste erkänna att jag tänker att det hela är ett fetingpåhitt (: Att man liksom tänker att holy moly nu är jag minsann sugen på murbruk! bara för att man vet att man är gravid.. men vem vet, kanske får jag äta upp (höhöhö) de orden snart! ;)

Trevlig kväll!

Kram!

Svar: Haha jaa. Men de måste ju ha några gamla på ica jag kan få köpa för billig pening? Ska nog kika upp det idag! Alltså...jag tror nog oxå att det i de allra flesta fall rör sig om enorm inbillningssjuka, men det finns väl en medicinsk diagnos och nån svår förklaring också har jag för mig? Egentligen vill jag inte ha det iallafall. Jag har en miniinbillningscraving på bananas nu och det räcker bra det.
Tack för recepttips!! Låter supermums, ska aboslut provas!! Kram på dig!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: