Vila, kolhydratladdning och sånt

Pju. När man trodde att det inte kunde bli varmare så...ja, så blev det det, helt enkelt. Och plötsligt känner jag mig rätt så gravid, liksom. Tänk; jag har likom trott att jag gått och väntat på en regnig, kall och blåsig dag för att jag ska få nåt gjort inomhus - men så var det någon slags touch på tropisk värme som gjorde det! Hur som, en innedag behöver både huset och min kropp (hurra för svalkande tegelhus!) och faktiskt är det som så nu, för första gången under de TVÅ ÅR vi har bott här, att samtliga rum är beboeliga!! Jippie! Alltid har det varit nåt rum som huserat en uppsjö av kartonger och annat skräp, men not anymore. Ljuvligt skönt! Dessutom är det hyfsat rent här hemma, mina saknade kollegor har fått massa gofika, mina vita kläder är vita (heja klorin!) och strax är allt hemhadlat inför helgen också.
 
Bara en kaka som ska bakas innan jag intar vågrätt läge framför min idol (/Gud) Ernst (uppdate: var ju ingen Ernst! Var fotboll - vilket i onsdags plötsligt blev ganska så ointressant, igen...) tillsammans med massa plommon, platta persikor och vattenmelon i afton, MUMS! Just det ja - middag! Blir ugnspannkaka idag faktiskt, tro det eller ej. Ska äta den kall med massa grekisk yoghurt och hemmagjord hjortronsylt från Hälsninglandet.
 
I morgon får vi efterlängtat finbesök från norromdalälven igen! Dagarna rusar verkligen nu, men jag mest bara njuter med. Och vilar mycket - det lovar jag!!
 
Som vilningsinspo har jag fått en diger lunta mamatidningar (faktiskt har jag tecknat en prenumeration också - man får nämligen Olga Rönnbergs träningsbok för nyblivna mammor som premie! Länk) och en STOR flaska hemmagjord jordgubbssaft av en god vän minnsann. Saften är den godaste jag någonsin druckit!! Vilka barnsliga smaker jag har fått plötsligt förresten; saft, pannkaka och korv. Skulle knappt ha ätit nåt av det pre preggo, men nu äter jag ikapp det jag missat de senaste tio åren, haha. Kolhydratladdning, som vi formtoppare kallar det!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

BRA att du vilar fining! Saknar dig! Kram

Svar: Å jag dej! Men nu har du semeeeesteeeer! KRAM!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Karin

Heej! Åh vad glad jag blir, du hade ju lösen på bloggen förut som jag tappade bort men nu ser jag att du öppnat igen, ska börja kika in här regelbundet igen:) Ja tröttnade lite på träningsbloggen, träning är ju så mycket JAG och en livsstil så ville skriva om det på min vanliga blogg istället och ja, nu har jag en kategori för gravidträning också:D
Kram

Svar: Välkommen åter!! Tror inte att jag hade lösen någon gång faktiskt - eller jo kanske himla tidigt i början? Jättekul att ha hittat din "vanliga" blogg!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se
Skrivet av: Karin

Har du läst Träning för gravida? En tidning alltså... Mkt bra:)

Vi tycker förresten det är såå skönt väder hemma i Sverige nu, innan vi åkte från Shanghai var det 45 grader i en månad, oerhört obehagligt:(

Svar: Ja den har jag!! Bra motivatinosboost även om jag kanske inte hämtat så mkt specifika övningar därifrån, jag har kört som vanligt tills det helt enkelt inte känts ok längre och då har jag bara lättat på gasen och kört vidare...tills värmechocken kom nu, haha! Men ja, då är det en smula värre på ert place i Kina!! Och trots bara ensiffrigt till bf älskar jag den här värmen - så länge man har närhet till vatten! Kram på dig!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: