Springeri, rygg- & axelstyrka

Gudars vilken skillnad på kropp idag jämfört med igår och halleluja för det!! Kände mig hälften så tung, tio gånger smidigare och hundra gånger piggare i morse när jag vaknade av mig själv strax efter klockan sju till ett ymningt vackert snöfall utanför fönstret. I med en gofrulle och off to the gym!!
 
Och där, mina vänner, sprang jag. Jag utövade l ö p s t e g icke mindre än 5 kilometer på bandet och även om mystempot nowadays är ett par kilometer i timmen långsammare än vad det var för ett par månader sedan var lyckan, svetten och endorfinkicken total! Och nej, det är varken kroppshyddan (har faktiskt bara gått upp knappt två pannor än så länge) eller flåset som stjälper mig; det är det där osköna trycket i nedre delen av magen. Bara det kan gå över nu så lufsar jag in våren utomhus mycket snart!
 
 
Sen blev det skrotlyftning, såklart. Första delen i min kära 3-split, favvosarna axlar & rygg så som följer:
 
  • Breda latsdrag
  • Rodd i maskin
  • Ryggresningar
  • Axellyft framåt
  • Axellyft åt sidan
  • Axelpress
Samtliga i ganska högt repsantal, typ 10-15, och i tre set. Klart slut varulvstjut! I med en smarrig celcius, in i duschen, på med fejset och hem...
 
 
.. för en oerhört smarrig prottedrink på lättmjölk, 50/50 vanilj- chokladproteinpulver och 1/2 banan. Mixamixa, drick och njuuuuut. Milkshake när den är som bäst!!
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Millan

Så impad av dig!! Så snygg o att du orkar:) själv är jag i v 15 gått upp ca 5 kg o har foglossningar:( tips mottages gärna på vad man kan motivera sig med!! // Camilla

Svar: Åh tack!! Men du, det finns ju verkligen ingen rättvisa i detta - så trist med foglossning av allt skit!! De där fem kilona är nog inget att hänga upp sig på iallafall, så kan det ju vara även om du kanske tycker att det är tidigt.Någon träning för att motverka foglossning verkar ju inte existera - men man får väl göra allt som inte gör ont iallafall?? Jag tycker att du ska ta kontakt med en BRA sjukgymnast, en sån som håller på med tränande människor!! Hoppas att det är nåt hormonellt som bara går över en vacker dag... Kram till dig och kul att vi är lika långt gångna!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: